• 970701

problem med familj

Det är så att jag är så sjukt deprimerad och känner att jag vill bara gråta varjegång jag hör nånting fel som jag försöker säga vad som är rätt både till min familj och min killes familj. Det verkar som att ingen av familjen kan komma överens som vanliga människor gör.
    Min kille och jag älskar varandra jättemycket och vi dör för varandra, vi kan inte skilja oss det är så att vi har liksom fastnat på varandra sen vi var 15-16 år. ( då var vi vänner ) nu är vi 20-21 år och börjar bli vuxen.
    Jag har bott hos min killes föräldrar i 2 år i dom här 2 åren har jag inte kännt mig så bra, kände bara att jag ville flytta härifrån och kunna skaffa eget, varför jag vill flytta det är för att jag inte tål och höra vad mina svärföräldrar och mina föräldrar pratar massa skit till varandra. Jag står inte ut längre. Jag fick nog och berättade för mina föräldrar va de hade pratat om. Trodde vi skulle prata lugnt med killens föräldrar men nej hans pappa blev bara sur. Alltså jag älskar verkligen mina föräldrar och killen älskar sina föräldrar. Mina föräldrar och svärföräldrar kan inte komma överens så bra med varandra å de hatar varandra.
    Jag får inte komma besöka hos killens familj ifall vi flyttar och min familj får inte komma hälsa på mig när jag och han ska flytta. Det där tänker jag inte tillåta mina föräldrar ska komma hälsa på. Om våra föräldrar håller på så här fortfarande med varandra det kommer inte vara bra för mig och min kille. Tänker alltid på att lämna honom för att det inte ska vara en sån stor problem fortfarande. men samtidigt så kan jag inte lämna honom, kärlek är kärlek.

Vad är det vi kan göra som är bra för oss två? Om de inte kommer överens med varandra hur ska vi då göra? Jag är så himla ledsen och deppig :( gör allt för att allting ska gå bra.

• Svar på tråden problem med familj
  • Carambolan

Börja med att faktiskt flytta hemifrån. De flesta får en bättre relation till sina föräldrar när de flyttar ut, så att man kan ha en vuxenrelation istället för att vara fast i någon slags tonårslimbo. Hjälper det inte så kan du den dagen fundera på något annat att göra.

• Lgzgjfuf

Måste ni umgås med alla föräldrar tillsammans? De flesta umgås väl med föräldrar och svärföräldrar separat. Som Carambolan skriver behöver ni bli mer självständiga och skaffa ett eget hem. Då kan ni själva bestämma vem som kommer dit.

Så länge ni bor hos hans föräldrar är det deras regler som gäller, och ni kan inte diktera vilka regler de ska ha i sitt hem.

Vill ni bo kvar får du/ ni träffa dina föräldrar någon annanstans.

• 970701

Carambolan

Ja det är faktiskt bra Ide att flytta hemifrån först, men hur ska vi göra då med våra föräldrar? Jag vill inte att de ska behöva hata varandra längre

• 970701
    Lgzgjfuf skrev 2017-10-12 05:59:14 följande:

Måste ni umgås med alla föräldrar tillsammans? De flesta umgås väl med föräldrar och svärföräldrar separat. Som Carambolan skriver behöver ni bli mer självständiga och skaffa ett eget hem. Då kan ni själva bestämma vem som kommer dit.

Så länge ni bor hos hans föräldrar är det deras regler som gäller, och ni kan inte diktera vilka regler de ska ha i sitt hem.

Vill ni bo kvar får du/ ni träffa dina föräldrar någon annanstans.

Lgzgjfuf

nej man måste inte , det är så här det går till. Jag förstår att man måste respektera föräldrarna på ett bra sätt och det gör jag. Men problemet är hur vi kommer lösa detta? Jag vill inte att det ska hålla på såhär när vi blir 40-50 år gammla. Mina föräldrar vet inte att jag ska flytta om ca 2 veckor jag tänker inte berätta nu för då kommer dom bli jättearga. Jag har varit tyst nästan 2 år och har inte sagt nånting. Jag fick bara nog att jag inte vill att hans pappa ska prata massa skit om mina föräldrar.
  • Carambolan
    970701 skrev 2017-10-12 10:47:49 följande:

Carambolan

Ja det är faktiskt bra Ide att flytta hemifrån först, men hur ska vi göra då med våra föräldrar? Jag vill inte att de ska behöva hata varandra längre

När ni flyttat så ligger problemet hos dem. Vill de hälsa på er? Välkomna, men ert hus era regler.
Svar på tråden problem med familj