Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Vägrar betala för kläder

Jag har år efter år fått ta barnens vinterkläder på avbetalning för att jag inte har råd att betala allt rakt upp och ner.. Pappan vägrar betala och säger att ?jag får ju barnbidraget, alltså ska jag stå för sånt?.. barnbidraget räcker inte på långa vägar till allt de behöver..

Vad kan jag göra? Beställa i hans namn? Kommer såklart inte göra det, men vill inte dra på mig ännu mer skulder när jag håller på och betalar av de gamla..

• Svar på tråden Vägrar betala för kläder
  • Anonym (Mamma)

Varför ska jag behöva köpa begagnat när pengarna finns? Köper inget som jag inte vet vart det varit och vad det tvättats med.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Begagnat) skrev 2017-10-12 08:05:30 följande:

Konstig inställning, är väl bara att tvätta det igen.

Du får tycka det, men nu handlar frågan om hur jag får pappan att ta sitt ansvar.
  • Anonym (Mamma)

Vi lever ihop.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Nopo) skrev 2017-10-12 08:32:08 följande:

Har ni dom varannan vecka? Betalar han nått för dom? Försäkring? Dagis? Likande?

Vi lever som sagt ihop.

Han betalar fritids och bidrar till matkassan, men det är det. Kläder och dyl hamnar alltid på mig.
  • Anonym (Mamma)
    sextiotalist skrev 2017-10-12 08:41:40 följande:

Så barnens kläder är dyrare än fritids?

Då kanske det är dags att fundera om du inte har lite väl exklusiv smak.

Fritids för två barn är billigare än vinterkläder för fyra barn ja.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Rea) skrev 2017-10-12 08:43:33 följande:

Hade förstått mer ifall ni inte bodde ihop att du hade det svårt att gå ihop men nu så delar ni väl ändå på mycket gemensamt. Så då borde du ju kunna lägga undan lite pengar var månad till vinterkläder istället för att ta det på avbetalning.

Jag tycker inte det är rimligt att jag ska behöva spara undan av det lilla jag får in för att han ska slippa betala kläder till sina egna barn.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Nopo) skrev 2017-10-12 08:50:23 följande:

Såg nu att du skrivit 4 barn. Vilket borde bli en avgift på över 1500 kr per månad. Ca 18000 kr per år. Du kan knappast köpa kläder för över 18000 kr per år? I så fall får du nog börja fundera på vad du köper för nått.

Två barn som har fritids.

Så allt du köper under en månad är kläder?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Rea) skrev 2017-10-12 08:55:20 följande:

Läste du hade 4 barn. Du köper väl inte nya kläder till alla varje år utan låter väl de ärva lite med.?

Sen är ju barnbidrag med flerbarnstillägg till 4 barn inte så lite pengar.

Åldersglappen gör att det inte alltid fungerar att ärva året efter, men när det fungerar så görs det det.

I år har ingen något som passar.

Vad har barnbidraget med något att göra egentligen? Varför tycker inte du att pappan ska bidra?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Rea) skrev 2017-10-12 08:58:52 följande:

Behöver man ens köpa nåt till barnen varje månad? Vissa månader kanske man inte gör av med knappt något.

Barnbidraget är inte öronmärkt till barnen.
Svar på tråden Vägrar betala för kläder