Min man vill inte behålla barnet
Men vilket jävla svin han är!!! Givetvis ska du inte göra abort.
Men vilket jävla svin han är!!! Givetvis ska du inte göra abort.
Bor ni i hyresrätt TS?
Vänd din gråt till att bli arg istället! Förstår att du är jätteledsen men visa inte detta för din man. Skäll ut honom efter noter istället! Kräv ett svar på hur han kunde vara så JÄVLA dum att sätta dig i den här situationen när han vet att du just genomgått en abort och inte tål preventivmedel! Det är alldeles för vanligt att kvinnor får ta på sig nån slags skuld i såna här frågor. Männen glider liksom igen allt som inget har hänt. Detta är inte ditt fel, det är hans fel och det ska han få höra, han behöver få vakna upp ur sig lilla dröm.
Var förbannad och håll huvudet högt, säg sedan att du kommer att behålla barnet och ska han ha en chans att få fortsätta med dig ska han skärpa till sig direkt! Ställ ultimatum, "antingen skärper du dig och tar lite ansvar som en riktig man, eller så lämnar jag dig här och nu"
Gör du såhär lägger du över "skulden" på honom, den skuld han just nu har lagt på dig. Han ser såklart att du är sjukt ledsen och utnyttjar det! Ta tillbaka makten i ditt liv kvinna! Du är stark och du kommer att klara det hur det än går.
Jag hejar på dig!:) bostad, ekonomi mm löser sig alltid.
Han har nu skällt ut mig för att jag inte accepterar att han inte är redo. Han går heller inte med på sterilisering för att han vill ha barn om ett par år.
Så jag har nu kommit fram till att jag inte vill ha fler barn med honom. Kommer alltså göra denna abort.
Jag ska till läkaren på tisdag för att diskutera min utmattningssyndrom, som jag dessutom lider av och har noll stöd i. Ska då be om en psykologkontakt.
I övrigt ska jag börja kolla på alternativ till att separera. Men först måste jag få bukt på min utmattning och ta hand om den här graviditeten. Orken finns till för allt samtidigt :)
Tack för era stärkande kommentarer. Ni har fått mig att inse att jag inte är helt ute och cyklar med att tycka att han är okänslig.