Inlägg från: helenaJCO |Visa alla inlägg
  • helenaJCO

Min man vill inte behålla barnet

Förstår att det inte alls är en trevlig situation att vara i men det känns som att en abort inte alls är vad du egentligen vill ha så varför ens underhålla tanken, det är ju ditt barn också! Spelar det någon roll att just han är pappan? Du mådde ju så dåligt förra gången och du vet att du egentligen vill ha ett till barn och syskon till den lille, detta är ju kanske just det barnet! Det är ju nu redan ett påbörjat liv och barn är ingen beställningsvara, dessutom känns det väldigt trist att tänka på dig som går dit (antagligen inte med honom som stöd?) för att "ta bort" DITT (redan levande) barn.

Blir så sur på honom, vilket kräk som låter dig må sådär utan att ens prata med dig eller försöka trösta. Du behöver inte honom, men ge inte upp hoppet för det barn som du bär på p.g.a. honom, barnet och du förtjänar bättre! Om du ändå inte vill vara med honom varför då ge honom den makten att trycka ner dig ännu mer genom att göra detta. För det är just det han gör, genom att ignorera dig och inte bekräfta dina känslor så får han dig att må dåligt (medvetet!).

Ditt barn behöver dig men du behöver inte honom, resten löser sig alltid, boende/pengar.. finns alltid alternativ, måste inte vara i centrala Stockholm ju. Ditt barn lär du inte ångra, tror att du snarare kommer att känna dig stärkt av att komma bort från honom OCH göra så som du själv vill, vill du ha barnet så gör det!
    Du är stark nog, och känner du inte så just nu så kommer det håll ut bara, ibland fastnar man i sådana situationen och tror att det är så det är (och altid kommer vara), så fel man kan ha!

Långt inlägg nu men jag kände att jag var tvungen att säga det till dig efter att ha läst hur du har det med honom. / Lycka till & lita på magkänslan!

Svar på tråden Min man vill inte behålla barnet