Mina barn växer upp i en rökfabrik. Vad har de för rättigheter?
Min mamma rökte inne (och mina äldre syskon) mina kläder luktade alltid rök och jag vaknade ofta på natten av att jag hade halsont..väldigt tidigt.. jag var kanske 5 ,år när det började.med halsont på nätterna. jag bad min mamma sluta flera gånger när jag kom upp i 11-12 års ålder för jag hade så ont i halsen. Men hon lyssnade inte.. hon rökte överallt.. ask koppen stod alltid brevid spisen när hon lagade mat.. brevid sängen.. vardagsrummet.. mina äldre syskon rökte med..
Det var hemskt!!! Och jag led verkligen...i skolan skämdes jag för att jag verkligen stank inrökt.. jag är född 1988 och växte upp på 90 talet och början av 2000 talet. Så man visste bättre men jag tror inte att hon brydde sig.
Jag anser att det är misshandel!!!! Om jag var du skulle jag kräva att dom går ut och röker annars så får sonen inte åka dit.
Ts, jag skulle fan bli tokig om mina barn levde i cigarettrök hela dagarna utan att kunna komma ifrån(förutom de veckor de borta). Tycker du borde prata med soc om beteendet och påpeka att din son har astma. Kanske säga att du har sett tecken på att han har haft svårt att andas hos pappan. Så får de ta ett snack med idioterna.