• Anonym (Gott)

Öl varje kväll

Jag dricker öl i princip varje kväll. Inte så många 4-6 stycken. Har gjort det nu i ca 4 år. Är det pga det att jag är så himla trött hela tiden? Nästan förlamande trötthet . Om jag slutar dricka öl hur lång tid tar det innan jag känner mig "frisk" igen isf? Nån som vet?

• Svar på tråden Öl varje kväll
  • Anonym (en vecka!)

En vecka räcker för att du skall piggna till ordentligt. Men två dygn räcker för att den värsta tröttheten skall ge med sig. . 4-6 starköl? Det är ganska mycket om du dricker det varje kväll.

• carpediem86

I Sverige dricker vi rätt mycket, nästan en starköl om dagen i snitt (15 åringar och uppåt). Men att dricka flera starköl varje dag som du gör är förstås väldigt skadligt på många sätt.
    Det kanske är bra att du känner dig så pass trött att du överväger att ta dig ur ditt beroende? Berätta gärna hur mycket/ofta du dricker för någon du står nära som du vet skulle reagera på det och som kan hjälpa dig. Det finns även professionell hjälp att få, helt gratis.
    Det kan vara tungt att sluta, men det går absolut! Jag känner två stycken som tagit sig ur sitt alkoholberoende.

www.systembolaget.se/om-alkohol/sa-dricker-vi-i-sverige/

• Stårschan

4-6 öl per kväll ÄR många.Byt ut "öl" mot "tekoppar" eller "stora glas O'Boy" så blir det tydligare att det är en jäkla mängd att hälla i sig per kväll, oavsett vad det handlar om. Det är bara att inse att du är beroende, och det är väl det du faktiskt har börjat få upp ögonen för nu i och med denna tråd.

Svar på tråden Öl varje kväll