Jobba för 8 kronor i timmen?
Känns som om du skulle orka det borde det finnas möjligheter för dig att inte ha full sjukersättning utan kanske i alla fall 25% subventionerad anställning. Finns varianter som är extremt subventionerade för arbetsgivaren för de anpassningar som behöver göras.
(har själv tidigare haft en där jag kostade arbetsgivaren ca 1000kr i månaden för halvtid och så fick de en ganska kvalificerad anställd men där närvaron inte var helt pålitlig och de inte fick göra för mycket förändringar)
Nu lutar det tyvärr åt att jag nog får acceptera att 75% sjukersättning behövs snarare än 50% - men även för det jobbar jag med arbetsträning osv tillsammans med försäkringskassan och SIUS från arbetsförmedlingen. Samhall skulle jag verkligen inte platsa på utan det handlar om relativt kvalificerat arbete på individuell plats.
Daglig verksamhet skulle jag nog orka i än mindre utsträckning än faktiskt arbete då det är själva biten att överhuvudtaget ta sig dit och vara på plats som är mitt problem och inte själva arbetet. (tyvärr fungerar inte arbete hemifrån så mycket bättre heller).
Det finns väldigt mycket fler olika varianter av anpassade anställningar än folk tror.
Däremot är ju daglig verksamhet rätt om man mest behöver konstant handledning och/eller "övervakning" - eller kanske inte kan koncentrera sig alls så att närvaron fungerar men produktiviteten närmare noll.
Sen kan det vara bra att veta att man faktiskt kan få individuell daglig verksamhet där bara du är placerad ute hos ett privat företag (som då får betalt för handledningen istället för att betala någon lön och du inte förväntas egentligen producera något alls). Det du beskriver här skulle jag inte klara ett dugg mer än ett vanligt heltidsjobb (det vill säga inte alls)