Inlägg från: Anonym (JoJosefin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JoJosefin)

BIM november 2017

Hej!

Hoppar gärna också in här :)

Jag är 28, min sambo 30. Vi försöker på första. Slutade med p-piller i juli, haft lite oregelbunden mens sen dess (första mensen kom efter en månad precis, andra kom lite tidigare än vanligt, typ 22 dagar efter första tror jag det var, men sen kom den igen efter en cykel på bara 17 dagar...)

Hade senaste mensen 4-8 okt. Om jag är regelbunden borde mensen komma igen runt 1-2 nov. Men det hoppas jag inte på såklart! ÄL-tester visar bara negativt känns det som så jag försöker räkna dagar och så försöker vi ha sex regelbundet istället och hoppas på plus.

Som någon skrev - att få ge ett positivt gravtest (eller ja, inte själva testet utan beskedet tänker jag då) till min mamma och svärmor i julklapp vore så kul!

Hälsningar,

Josefin

• Anonym (JoJosefin)
    Atja skrev 2017-10-28 22:05:17 följande:

BIM 7/11!

Är på ÄL+4el.5, fattar inte om man ska räkna med ÄL dagen eller inte.:,))

Är det någon som fått ont i brösten redan?! Eller mer specifikt i bröstvårtorna. Har haft verkligen ont i 3 dagar nu, och dom är så känsliga för beröring. Har inte haft just detta symptom innan så man blir ju lite pirrig!

Atja: 
    Jag hade ont i bröstvårtorna i början av förra veckan och det höll i sig i ungefär 3 dagar. Jag ska enligt min normala cykel (som jag hade innan jag började på p-piller) ha mens 1-2 nov, inga känningar på att den är på g än iaf... Men den har även varit lite oregelbunden sen p-pillerstoppet i juli så jag kan inte vara helt säker. Nu är det mer hela brösten som är ömma och känns tunga. Jag kanske inbillar mig för vill så gärna att det ska vara ett plus om några dagar! 

Kunde inte hålla mig så testade igår morse men det var negativt såklart. Men det kan ju ha varit för tidigt att få ett plus. Så håller hoppet uppe och ska testa igen på torsdag om inte mensen dykt upp. 

• Anonym (JoJosefin)
    Atja skrev 2017-11-01 01:47:05 följande:
    Åh får bara hoppas att det symptomet var ett bra tecken då!:) Det onda i bröstvårtorna höll i sig för mig också i 3 dagar, sen gick det över till en jäkla förkylning istället. Jag har mest förkylningsvärk just nu så jag känner ingenting, förutom att jag bölar till exakt a l l t! Och har väldigt mycket vita flytningar. När ska du testa igen?:) Håller tummarna för dig!!
    Tyvärr kom mensen för mig. Men har ju en beräknad mens till i slutet av november så får hoppas på då! :) Hoppas du fick bättre besked! :) Håller tummarna! 
Svar på tråden BIM november 2017