• godmorron

BIM november 2017

Hej! Hoppar in här :) 

Jag är en tjej på 31 år och jag slutade med P-piller i månadsskiftet september/oktober då jag fick en liten mens (Hade överlag inte mens med p-pillerna) så passade på att sluta då så jag eventuellt kunde börja räkna ut hur min menscykel skulle bli. Fick första riktiga mensen 22/10 och fick då en menscykel på 28 dagar som jag typ alltid haft genom livet. Så om jag räknar med 28 dagar hade jag ÄL 2/11 och BIM 17/11. Hade sex varannan dag runt ÄL. Sjukt spännande nu!

Så detta var första riktiga försöket med barn nummer 2. Våran flicka är 3,5 och var inte planerad (vi slarvade gravt den sommaren :D så vet inte hur lång tid det tog innan det tog sig den gången).

Hej svejs!

• godmorron
    Anonym (Hoppsan) skrev 2017-11-03 21:52:53 följande:

Hej, hoppar gärna också in här! :)

Lite struligt med min mens och ägglossning efter graviditet och sedan p-stav.

Tog ut staven i augusti, mens mitten av september samt 17/10, enligt ÄL-test så hade jag ÄL förra helgen men enligt gyn jag var hos igår, pga tidigare problem med stora cystor, så är min slemhinna väldigt tjock och det ska vara ett tecken på att ÄL är på gång..? Förstår ingenting, men BIM är om ca 9 dagar så fram till dess lär dagarna gå väldigt långsamt, haha!

Jag hade också mellanblödningar tidigare i veckan, något jag aldrig haft innan.

Någon som vet om det stämmer att en tjock slemhinna även kan tyda på att man faktiskt är gravid..? Att ägget liksom fäst i livmodern. Kan ju inte testa på åtminstone 7-9 dagar.

Första barnet, som snart blir 1 år, var inte planerad så det är oklart hur lång tid det tog innan den graviditeten tog sig. Och nu när vi planerar denna graviditet så blir man ju närmast knäpp på allting, haha!

Nu är jag ingen expert i ämnet men tror absolut att tjock slemhinna kan tyda på graviditet. Låter logiskt liksom! Att den tjockar på sig och förbereder sig så att ägget ligger tryggt och mjukt :).
Svar på tråden BIM november 2017