Spädbarnskolik? Magknip?
Hej. Jag undrar ni som har haft bebisar med magproblem kolik eller magknip , hur bettede sig dessa bebisar? Var det några problem vid ammning/ matning med flaska? Det är nämligen så att jag har en 5 veckors bebis som har väldiga magproblem. Han gråter oftast när han är vaken , det kurar från magen hela tiden, hickat ofta, kommer ut luft från magen nästan jämt och det verkar som att det gör ont när luften passerar eftersom
Han börjar skrika när luft och rapningar dyker upp. I vissa perioder har han väldigt svårt att dricka , han kommer upp i 30 ml sen kan han inte dricka mera eftersom
Det gör så ont i magen och det börjar kurra och bubbla låter väldigt väldigt mycket . Detta gör att han är hungrig nästan jämt eftersom han inte blir mätt på 30ml eftersom vissa dagar när han mår lite bättre då kan han dricka cirka 90-120.. Han blir väldigt röd i ansiktet när detta kommer och sedan puttar han bort flaskan från munnen när han har druckit upp sina 30 ml och han skriker och böjer ut och sträcker ut benen samtidigt . Vi har provat allt som vi har blivit rekommenderade från bvc så som miniform , sempersmagdroppar , pysventiler , dr brownsn flaska och vi kör med allt detta fortfarande men ingen förbättring på 3,5 veckor. Börjar bli lite orolig och tänker om denna smärta och beteende kan bero på något annat än kolik? Ursäkta om inlägget blev väldigt långt men tycker att det är viktigt att jag förklarar så ni förstår vad jag menar så ni kan ge Mig svar om ni känner igen detta beteende , ni som har haft kolikbarn.