• Pillowtalker

Kille jag knappt känner vill resa till mig

Jag har en grej jag behöver lite tips/vägledning/er åsikt om. Jag har haft kontakt på distans med en kille i ungefär en månad. Vi kommer bra överens och har även fattat tycke för varandra. Han bor i ett sydeuropeiskt land och har sagt att han vill träffa mig. En dag bokade han flygbiljetten hit för att träffa mig, och jag blev jätteglad eftersom jag hade sett fram emot att träffa honom. Han kommer om någon vecka och de känslor jag har just nu är pirriga och bra, men någonstans där finns en liten varningsklocka som säger mig att vara på min vakt. Det är tänkt att han ska övernatta hos mig. Jag har jobb på förmiddagen och kommer därför inte vara hemma då. Hur mycket kan jag lita på att han sköter sig och inte exempelvis skulle vandalisera min lägenhet eller möjligtvis stjäla något? Alltså, jag tror mig känna honom väl men jag har lite svårt att lita på killar jag dejtar nuförtiden av tidigare dåliga erfarenheter.

Finns det något jag kan göra i förebyggande syfte så att jag känner mig trygg och säker när han är här? Jag har redan informerat några vänner om detta samt gett dem hans namn och efternamn. Vill veta hur ni tänker och tycker om allt detta. Är det fler än jag som är i samma sits? Tack i förväg!

• Svar på tråden Kille jag knappt känner vill resa till mig
  • Emerencia

Aldrig i livet att jag skulle göra så. Skulle inte ens vilja vara ensam hemma någon timme med honom i början. Han får boka hotell så kan ni dejta dom första dagarna och känna in honom. Sen kan du öppna ditt hem, var rädd om dig.

• Carambolan

Jag hade också träffats på neutral mark i början, oavsett om han bodde i sydeuropa eller i samma stad som jag.

• Anonym (Aldrig i livet)

Han vill ligga. Bara Ni är eniga om det så går det bra.
    Skulle du bli tveksam så blir det våldt...

• Anonym (Aldrig i livet)
    Pillowtalker skrev 2017-10-14 02:08:52 följande:

Jag har redan informerat några vänner om detta samt gett dem hans namn och efternamn. 

Det är bra - Men hur vet du vad han heter ?
  • John22

Inte en chans att jag som kvinna skulle släppa in en vilt främmande man (för det är han efter endast en månad) i mitt hem. Som upplagt för att något oönskat ska hända, såvida det inte är vad du är ute efter.

• Aniiee

Desperat, much?

Ställ in den träffen så ska vi se hur len han är i mun sen......

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Pappa41
    Aniiee skrev 2017-10-14 05:51:56 följande:

Desperat, much?

Ställ in den träffen så ska vi se hur len han är i mun sen......

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
    Smart ställ in träffen och se om han fortfarande är gullig eller om beteendet ändras då det inte går hans väg
  • Anonym (M)

Hade aldrig vågat, som nån skrev oberoende om han bodde i samma land eller annat.

Jag hade insisterat på hotell.

• Anonym (mm)

Men gud, så kan du inte göra!

Även om han är en helt schysst och vettig person så släpper man ju ändå inte in en person man inte känner i sitt hem, när man inte ens själv är hemma! 

Så han bara bokade flygbiljett och informerade dig om det, eller hade ni kommit överens om att han skulle boka en biljett? 

Om jag var du skulle jag säga att ha får boka ett hotell, ni kan ses på en restaurang. Känns det bra kan ni vara på hotellet, så går du hem sen när du vill. Där finns ju också personal om något skulle hända. Om ni däremot går hem till dig är du helt utlånad och ensam, om något sker. Det blir också svårare att bli av med honom, om du skulle vilja det mitt i natten tex. På ett hotell går du bara därifrån. 

Om han bokade biljetten på eget bevåg skulle jag säga det är en totalt gränslös person och du ska akta dig. Är det något ni bestämde tillsammans kanske han är mer vettig, men man ska ändå vara på sin vakt. Ni känner inte varann trots att ni pratat på nätet. 

• Pillowtalker

Jaha, nej då. Vi hade båda planerat att han skulle besöka landet. Det är inte bara hans initiativ (kanske till och med mest mitt). Jag gillar honom väldigt mycket, och mina känslor är besvarade. Han erbjöd sig att boka hotell men jag tyckte det var lite skevt med tanke på att han redan hade lagt ner tusenlappar på flygbiljetter. Han insisterade till och med på att han skulle boka hotell men jag sa att han kunde stanna hos mig och vara hemma så länge jag är det.

Nu kanske jag tror att det är lite fel av mig, men grejen är att han är fortfarande öppen till hotell. Han sa att det till och med är bättre i och med att han vill sova ut och jag måste upp tidigt på dagarna. Så ja, jag skulle bedömma att han hittills är åt det vettiga hållet och inte alls vill ha mig "bara på det fysiska sättet"

Vet inte om detta, men han verkar vilja investera i en framtid med mig. Känns som att han tar mig på allvar.

(Exempelvis hade jag en svår skada härom veckan och var tvungen att gå till läkaren. Jag var rädd för att få en svår diagnos. Höll honom uppdaterad om den och han brydde sig något så otroligt, stöttande etc...)

Svar på tråden Kille jag knappt känner vill resa till mig