Inlägg från: fridaemelinejohanna |Visa alla inlägg
  • fridaemelinejohanna

    Första barnet BF Juni 2018

    Hej allihop!

    Jag hoppar in här också, kul att vara med i en tråd från början eller så. Har man mer koll på alla :)

    Jag heter Frida, är 25 år och bor i en liten by i Blekinge som heter Norje.

    Jag och min sambo (26 år) har försökt sen i slutet av juni då jag slutade med p-piller och använt mig av NC för att försöka få lite koll på ÄL och mens och sådär och mensen iaf har varit punktlig, i bland någon dag innan. Så den fredagen jag hade bim och satt på jobbet den 13/10 undrade jag varför den inte kommit än. Nämnde lite försiktigt för kollegorna när de skojade att jag vi skulle ha "babymaking" hela helgen att jag inte fått min mens. Högg till lite i magen när jag körde hem och tänkte att nu kom mensen.

    Men nej ... lördagen gick den också och ingen mens.

    Plussade på söndagsmorgonen 15/10 och fick "2-3 veckor".

    Men andra ord går jag in i vecka 7 imorgon och jag kunde inte vara gladare!

    Men samtidigt livrädd!

    Tänk om det händer något? Tänk om tänk om.

    Försöker att inte tänka på det men det är svårt ju Haha! Har vårt första samtal med BM den 13 november och tiden kunde inte gå saktare!

    Men snart kommer man tycka att det går för snabbt.

    Har bf 21 jun i enligt preglife, 23 enligt NC så vi får väl se :)

    Spännande att följas åt och ska försöka vara aktiv här trots att det strular lite i bland :)

  • fridaemelinejohanna

    Vet inte om det bara är en sån dag eller om det har med lillen att göra .. men AAAAH vad trött jag blev plötsligt! Kom som ett slag i ansiktet bara! Hade smått illamående i morse men det gick över snabbt.

    Nu hoppas jag bara att man piggnar till så man orkar jobba hela kvällen, börjar vid 16 till 22. Ouff!

    Känner ni er extra trötta? Kommer det bara sådär eller det sitter hela dagen? Minsta lilla grej så tycker man ju att det är ett symtom Haha!

  • fridaemelinejohanna

    Börjar känna av illamåendet jag också nu ...

    Inte så mycket ännu, inte så det stör liksom men man känner att det finns där. Kommer oftast när jag är hungrig och sen släpper det lite när jag ätit sen kommer det igen en stund efter. Blir jättemätt när jag ätit en normalstor portion och känner mig uppblåst och vill bara sova då typ. Matkoma delux!

    Har varit förkyld för nån vecka sen och hostan har inte släppt ännu ... problemet är att nästan varje gång jag försöker hosta till ordentligt för att få upp slemmet så klöks för man mår lite illa som sagt ... jobbigt xD

    Menmen! Längtade ju efter illamåendet för att känna att det är på riktigt så får väl bara bita ihop xD

    Haft mer värk än vanligt i tjejmagen idag. Alltså lite lite kraftigare och hållt i sig under hela dagen till och från. Brukar vara känna lite lätt då och då. Sen oroar man sig över det såklart trots att jag vet att det är helt normalt Haha! Längtar dock efter första UL och allt så man får se att allt är ok och man får se att det faktiskt ligger en liten plutt där inne! Känns fortfarande overkligt! <3

  • fridaemelinejohanna

    Usch nu har mitt illamående också satt igång verkar det som .... Låg på soffan hela dagen igår (tur man är ledig från jobbet!) Och bara kände mig jättetrött, illamående och huvudvärk. Samma idag fast lite mindre illamående men det sitter där .. isch, hur ska detta sluta? xD

  • fridaemelinejohanna

    Vet inte om jag gått upp något i vikt, men märkte att brösten blivit större. Försökt gå ner i vikt innan grav så jag har mätt kroppen med jämna mellanrum, senast var dock 25/9 men sen dess har de ökat med 6cm!

    Har inte gått upp mer än något kilo sen dess (förmodligen bara skräpmat) men de ökar inte så mycket av ett kilo liksom. Annars så känns det väl ungefär som det brukar!

    Illamåendet finns där i låg dos lite till och från. Haft huvudvärk i flera dagar men varit bra de senaste dagarna iaf :) Lite molvärk ibland, liiite ömma bröst & bröstvårtor, uppsvälld och kan känna mig mätt och hungrig på samma gång (jobbiiigt!) Men annars så :) än så länge klagar jag inte Haha!

    Inskrivningssamtal på måndag! Längtar!

  • fridaemelinejohanna

    Jag var på inskrivningssamtal + tog alla prover osv igår 8+3 då :)

    Bokat UL i januari ... AAAAAH jag kommer längta ihjäl mig juuu! Kommer vara vecka 18 då.

    Den som väntar på nåt gott haha!

    Är dock orolig till och från. BM gjorde ju gravtest igår också och det var positivt så jag får väl lita på det x'D

    Känner ju inga direkta symtom även om jag vet att alla inte gör det ... de enda säkra symtomen jag har är att jag inte haft mens på 2 månader och ett positivt gravtest. Annars inget direkt xP Men förmodligen är allting OK med lillen där inne, men ändå!

    Längtar till januari Nu! <3

  • fridaemelinejohanna

    Var också på inskrivning i måndags, fått UL bokat 24 januari och som du säger, kommer längta ihjäl mig!!

    Men försöker tänka att det är december om några dagar ... så snart jul, sen bara några dagar in i januari sen är vi där! Och då har redan halva graviditeten gått, för mig iaf. Vecka 19 då! Spännande!

    Jag har hela tiden sagt att jag inte vet om jag vill ta reda på könet eller inte. Sen slog det mig att jag inte ens frågat sambon/pappan vd han Vill! Och han ville ta reda på det så det ska vi :) Spännande!!! Längtar!

  • fridaemelinejohanna

    Ibland tror jag att jag också inbillar mig Haha! Men får lita på stickan helt enkelt och invänta magen!

    När det gäller vaccinering så här jag aldrig brytt mig om att göra det. Gjorde det mot svininfluensan men är skeptisk till dessa som kommer varje år då de är nya varje år.

    Min BM sa att de rekommenderar alla gravida att göra det så tänkte att jag kanske är så illa tvungen ... Meeeeeen de rekomendersr inte det innan ultraljudet ...och eftersom jag inte ska göra det förrän i januari så kanske influensatiden är slut då så jag slipper Haha!

Svar på tråden Första barnet BF Juni 2018