• Tara Xein

Fira årsdagar som par?

Firar ni hur länge ni varit tillsammans? Typ 1årsdag, 2årsdag... Min sambo tycker inte att det är värt stt fira några årsdagar annat än för antal år som gifta, men jag vet inte om vi någonsin kommer gifta oss..

Hur tänker ni kring sånt här?

• Svar på tråden Fira årsdagar som par?
  • Anonym (kul att fira)

Jag tycker att det är ett smidigt sätt att få in lite firande i vardagen :) men är man bra på vardagslyx kanske det inte behövs. Men det är ju kul att fira saker! Inte nödvändigtvis så att det behöver vara något stort men något litet liksom.. (å andra sidan är jag en jävla datumnörd, minns datumet för första gången vi pratade i telefon och första gången jag bjöd min partner på laxpasta tex....... tycker inte vi behöver fira det men brukar se till att vi äter laxpasta den 4 maj om vi kan.. som ett litet fir i all enkelhet.. även om jag tvivlar på att han vet att det sker och varför :))

• Anonym (Klara)

Vi har varit tillsammans länge, ibland firar vi, ibland inte.  Oftast inte.

• Carambolan

Nej, vi firar inte. Vårt förhållande var så på-och-av under lång tid att vi nog inte skulle kunna säga exakt vilken dag eller knappt ens vilket år vi blev tillsammans. Bröllopsdag kanske vi börjar fira när det kommer upp i jämna tiotal

• Tecum

Vi firar ibland och det är den dag vi träffades, inte bröllopsdagen.

• LaFontaine

Vi brukar fira - med lite godare mat och nåt gott att dricka till. Det är ett trevligt sätt att få in lite mer lyx i en vardag som annars mycket består av jobb och småbarn.

• Anonym (lll)

vi firar hemma, lite mysig middag, kanske en blomma, nån liten present till varann. tycker man ska passa på att ta de tillfällen man har att förgylla vardagen lite :)

• Anonym (P)

Vi firar när vi kommer ihåg. Inte med presenter och sånt med med en god middag och lite vin. Har svårt att komma ihåg förlovningsdatumet av ngn anledning (inte gifta). Årsdagen kommer vi bättre ihåg, det är väl för att datum och sånt var viktigare när man var lite yngre. (Varit tillsammans i 10 år och förlovade i kanske 3?)

• Anonym (Gift)

Vi firar allt möjligt . Men det är i all enkelhet som till exempel bara genom att påminna varandra om hur det gick till när vi träffades och hur vi föll för varandra . Det förgyller vardagen mitt i småbarnsåren att påminna varandra ibland om hur vi faktiskt blev kära.

• Kompisen

Vi firade 14 år tillsammans alldeles nyligen faktiskt, den 11 oktober närmare bestämt :) Det firades i all enkelhet med kladdkaksmuffins och glass till efterrätt :p Vi satte varsitt tårtljus i för att festa till det hela lite extra ;) Den 12 augusti i år firade vi ettårig bröllopsdag, då körde vi dock med champagne och tilltugg. Sen åt vi på restaurang själva för första gången sen vi fick barn (dottern föddes i januari). Tack mormor! :D

• Anonym (Nina)

Vi firar antingen lite enkelt hemma, eller går ut någonstans. Man behöver ju inte göra en stor grej av det, men det är ju trevligt.

• Anonym (ace)

Vi firar inte. Däremot ser vi till att uppskatta varandra året om, vi tar hotellnatt några gånger om året, äter på fin restaurang ibland på en helt vanlig tisdag, köper små gåvor till varandra när vi ser något speciellt, frukost på sängen och annat mysigt, helt utan orsak och när vi själva känner för det.

• Anonym (why not?)

Vi började första året med att fira varje månad, och ingen trodde oss när vi sa att vi skulle fortsätta månaden efter vår 1-års dag med "1 år, en månad". Tji fick dem. Vi firar fortfarande varje månad. Vi har varit tillsammans i 4 år, 5 månader, 3 veckor och 1 dag )))

Månadsdagarna firar vi lite mindre med middag och tända ljus. Årsdagarna blir det något större, typ resa med övernattning.Sen har vi ju varje "ett till år sen första dejten-dagen..." Och alla hjärtans dag...

Skratta på ni

• Anonym (Skalman)

Vi firar varje månad och bryr oss lite extra om varandra just den dagen.

Äter inte ute på restaurang då den maten inte smakar något vidare och bara är dyr/onyttig samt inte särskilt romantiskt och sitta bland andra med tända ljus heller, inte dom jag vill fira med.

Lagar god mat varje dag till min Älskling men just denna blir oftast lyxigare och något speciellt som hon vill ha.

158 gånger har vi firat nu snart om några dagar :).

För er som inte orkar räkna så är det över 13 år tillsammans.

Livet är för kort för att slösas bort och ta saker för givet.

• kulorwu

Vi firar varken årsdagar eller månadsdagar som några här i tråden.

Vi träffades för snart 20 år sedan och den första tiden hade vi ett lite av-och-på-förhållande så jag kan inte säga exakt på dagen när vi blev tillsammans. Det känns inte det minsta viktigt heller.

Däremot har vi alltid varit duktiga på att uppvakta och fira vårt förhållande i vardagen, men inte på någon särskild dag utan lite vilken dag som helst. 

Sen kom det ju barn för ett antal år sedan och både tid och ork flyttades liksom över till oss alla som familj mer än för oss som par. 

Jag är inte heller särskilt intresserad av romantik. Jag vill inte ha blommor och alla hjärtans dag-kort, jag vill ha en jämlike vid min sida alla dagar i vått och torrt. Och det har jag, det har vi båda. 

• Nandez

På vår bröllopsdag äter vi något extra gott, det är allt.

Svar på tråden Fira årsdagar som par?