• Anonym (TS)

Vart hänger ert bröllopsfoto?

Hej! Söker inspiration angående bröllopsfoto. Jag ska förstora ett av korten vi tog på vårt bröllop för att sätta på väggen. Vart tycker ni att det passar bäst och hur stort fotografi har ni, och vilken ram ?

• Svar på tråden Vart hänger ert bröllopsfoto?
  • Aniiee

Mina morföräldrars bröllopsfoto stod på pianot. Det var inte särskilt stort, och hade en väldigt sirlig silverram (fotot var ju svart-vit också, från tidigt 50-tal)

Själv är jag inte gift, men om jag någon gång skulle råka gifta mig så kommer det bröllopsfotot förmodligen ha ungefär samma format och stå på samma piano.

Faktiskt, om jag tänker efter, så är det nog mindre foton på/vid pianon som gäller i våran familj. Syrrans bröllopsfoto står på hennes piano, och brorsans hänger ovanför deras..... skumt sammanträffande..... eller något....

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Anonym (TS)
    Aniiee skrev 2017-10-15 00:15:44 följande:

Mina morföräldrars bröllopsfoto stod på pianot. Det var inte särskilt stort, och hade en väldigt sirlig silverram (fotot var ju svart-vit också, från tidigt 50-tal)

Själv är jag inte gift, men om jag någon gång skulle råka gifta mig så kommer det bröllopsfotot förmodligen ha ungefär samma format och stå på samma piano.

Faktiskt, om jag tänker efter, så är det nog mindre foton på/vid pianon som gäller i våran familj. Syrrans bröllopsfoto står på hennes piano, och brorsans hänger ovanför deras..... skumt sammanträffande..... eller något....

Det lät som ett fint och bra ställe att ha fotot på . Tyvärr har jag inget piano att ställa på, men annars en bra idé .
  • Fiona M

Vi kom oss aldrig för att förstora och sätta upp, så slutade med att vi har ett litet 10x15 (tillsammans med vigselbeviset) på väggen i sovrummet.

• taquine
    Anonym (TS) skrev 2017-10-14 23:50:22 följande:

Hej! Söker inspiration angående bröllopsfoto. Jag ska förstora ett av korten vi tog på vårt bröllop för att sätta på väggen. Vart tycker ni att det passar bäst och hur stort fotografi har ni, och vilken ram ?

Sätt dem i erat sovrum eller på gästtoan. Personligen tycker jag det ser illa ut med bröllopsbilder  eller bilder på sina ungar ovanför soffan i vardagsrummet . Men smaken är som baken;;)
    Goodness me
  • Anotherone

Vi gjorde ett fotocollage av ett antal bilder och den tavlan (som är rätt stor) sitter i vårt sovrum. Sen har vi även en mindre variant som är 25x25 ca, som vi även skickade som tackkort och den har vi inramad på väggen i hallen.

• EmberEyes

En bekant tog förutom de traditionella bröllopsfotona en del knäppa bilder efter bröllopet då de (vi) fördärvade klänningen med färgfyllda vattenballonger/"vattenkrig" och annat, de har en bildserie därifrån som sitter på väggen på utedasset på landet.

• Carambolan

Vi har inget alls inser jag, har inte ens tänkt på det. De enda bilder vi har på väggen är på barnen. Bra inspirationstråd!

• Ankissen

Vi köpte förstoringen som fotografen gjorde och hade i skyltfönstret. Den är stor, typ A3 tror jag, och är på oss gåendes i naturen i våra fina kläder. Den hänger i "biblioteket", rummet där vi typ bara har bokhyllor med böcker. Ovanpå bokhyllorna står bröllopsbilder på tidigare generationer.

• Erizajo

Hade vårt i vardagsrummet tills det ramlade ber och glaset sprack... sen dess ligger det i nåt skåp!

• Anonym (B)

Vi har inte bara ett foto, utan en hel fotobok. Hela framsidan täcks av ett stort foto och står så att det syns överst i en stor bokhylla där vi har massor av saker från bröllopet.

• Anonym (M)

Har gjort fotocollage av bröllopsfoton plus foton från bröllopsresan som vi satt på en vägg i sovrummet. Är inget traditionellt fotocollage utan massa små begagnade ramar som sitter i en stor rektangel på väggen.

• Anonym (Kvinna)

Jag har aldrig sett behovet av att ha bilder på mig/oss uppsatta hemma. När jag var gift tog vi bilder till tackkort, men inga till oss.

Svar på tråden Vart hänger ert bröllopsfoto?