• Emjk

Gravid spänd och ont i magen ?

Har en liten fråga är gravid (första gången) är i vecka 23 och på kvällarna (ibland på dagen). Så blir min mage helt spänd och det drar och gör ont i hela magen o mycket på sidorna samt blir det jobbigt att röra på sig. Det går bort om jag sover ett bra tag men inte utav att endas vila eller lägga mig på sidan. Någon som vet om det är normalt ?

• Svar på tråden Gravid spänd och ont i magen ?
  • Ebo88
    Emjk skrev 2017-10-15 10:25:54 följande:

Har en liten fråga är gravid (första gången) är i vecka 23 och på kvällarna (ibland på dagen). Så blir min mage helt spänd och det drar och gör ont i hela magen o mycket på sidorna samt blir det jobbigt att röra på sig. Det går bort om jag sover ett bra tag men inte utav att endas vila eller lägga mig på sidan. Någon som vet om det är normalt ?

Jag får samma lika. Är i v22. Det är sammandragningar och är helt normalt men dock inte så trevligt och behagligt. Man könner helt plötsligt hur allt drar ihop sig och spänner till. På mig kan det skäppa efter 10 min eller så kan det dröja längre. Varierar. Men som sagt det är helt normalt och det är livmodern som "tränar" inför förlossning :)
Svar på tråden Gravid spänd och ont i magen ?