• Anonym (Danderyd eller KS)

    Förlossning på Danderyd eller Karoliska åsikter!

    Hej!
    Det börjar närma sig tidpunkt för mig att välja förlossning och jag står mellan Danderyd och KS
    Någon/några som fött på nåt av dessa eller båda? Och vill komma med egna åsikter och erfarenheter?!
    Geografiskt har vi något närmre till Danderyd men har hört att det ska vara bättre på KS!

    Kom gärna med ers åsikter. Vilket ska jag välja och varför?

  • Svar på tråden Förlossning på Danderyd eller Karoliska åsikter!
  • Carambolan

    Har fött två gånger på Danderyd och bara positiva erfarenheter. Är det nåt särskilt du undrar över?

  • Anonym (Danderyd eller KS)

    Har hört om långa väntetider och oengagerad personal på Danderyd. Men hört att alla är såå engagerade på KS.

    Framförallt vill man ju bli bra bemött och känna sig välkommen.

  • Anonym (Danderyd eller KS)
    Carambolan skrev 2017-10-15 14:48:11 följande:

    Har fött två gånger på Danderyd och bara positiva erfarenheter. Är det nåt särskilt du undrar över?


    Det låter ju jättebra!
  • ttr

    Själv har jag träffat en som tyckte att det är bättre för ett barn att ha Solna som födelseort än Huddinge)) Typ bättre start i livet))

  • Nixe

    Danderyd. Nu hoppas man ju att allt går bra men om inte så är Solna kasst. Behöver barnet kanske lite andningsstöd i några timmar efter ett akutsnitt så ska man veta att neo ligger över en kilometer bort genom en lång kulvert. Så mamma lär bli separerad från sin bebis rätt länge i sådana fall för ingen kommer vilja rulla bort en mamma dit med eventuell blödningsrisk efter op och frågan är ju om dom ens kan avvara personal till det då dom oftast har fullt upp. 6-7 h ifrån sin bebis hade jag helst sluppit så jag skulle välja Danderyd. Fick barn på bb Stockholm i somras och det var jättebra!

  • Carambolan
    Anonym (Danderyd eller KS) skrev 2017-10-15 15:03:25 följande:

    Har hört om långa väntetider och oengagerad personal på Danderyd. Men hört att alla är såå engagerade på KS.

    Framförallt vill man ju bli bra bemött och känna sig välkommen.


    Jaha, ja jag har blivit superbra bemött och personalen lämnade aldrig rummet ens, men mina förlossningar var väldigt snabba Och komplikationsfria och utan några särskilda önskemål från min sida så jag var nog en ovanligt enkel patient. Sen hade jag nog lite tur också för de hade flera lediga rum båda gångerna. Mitt tredje barn föddes med igångsättning på KS Huddinge och det funkade toppen det också.
  • Anonym (Danderyd eller KS)
    Carambolan skrev 2017-10-15 15:14:56 följande:
    Jaha, ja jag har blivit superbra bemött och personalen lämnade aldrig rummet ens, men mina förlossningar var väldigt snabba Och komplikationsfria och utan några särskilda önskemål från min sida så jag var nog en ovanligt enkel patient. Sen hade jag nog lite tur också för de hade flera lediga rum båda gångerna. Mitt tredje barn föddes med igångsättning på KS Huddinge och det funkade toppen det också.
    Det låter ju väldigt positivt!
  • Anonym (Danderyd eller KS)
    Nixe skrev 2017-10-15 15:13:22 följande:

    Danderyd. Nu hoppas man ju att allt går bra men om inte så är Solna kasst. Behöver barnet kanske lite andningsstöd i några timmar efter ett akutsnitt så ska man veta att neo ligger över en kilometer bort genom en lång kulvert. Så mamma lär bli separerad från sin bebis rätt länge i sådana fall för ingen kommer vilja rulla bort en mamma dit med eventuell blödningsrisk efter op och frågan är ju om dom ens kan avvara personal till det då dom oftast har fullt upp. 6-7 h ifrån sin bebis hade jag helst sluppit så jag skulle välja Danderyd. Fick barn på bb Stockholm i somras och det var jättebra!


    Oj. Ja såklart hoppas man ju allt går bra.
    Men låter ju på detta som beredskapen är bättre på Danderyd då?!
  • Anonym (Jag)

    Nu FÖDDE inte jag på danderyd pga platsbrist och fick åka till södertälje istället, men var listad på danderyd och hade jättemkt kontakt med dem samt att jag fick åka in typ 4ggr pga gravidsreöaterade problem och alla på förlossningen där var så himla rara och stöttande.

    Hade det inte varit för platsbristen hade jag absolut fött där.

Svar på tråden Förlossning på Danderyd eller Karoliska åsikter!