• John22

konstiga regler till tonåring?

Låter som väldigt bra regler.

Småttingar ska för det första inte ränna runt på nätterna. Om något får du stanna ute för länge (såvida du inte är hos en kompis i närheten av hemmet).

Att fråga innan man tar saker ur kylen är alltid bra. På så sätt äter man inte upp någon annans grejer.

Att hjälpa till med matlagningen är också bra eftersom det underlättar för dina föräldrar och framförallt ger dig bra kunskaper för när du ska bo ensam.

• John22
    Anonym (S) skrev 2017-10-16 17:41:19 följande:

Jag vet inte om det är vanligt eller inte men jag tycker det är konstigt att ha tider som regler. En annan regel är "Fråga innan du sover borta" vilket gör att man inte kan vara spontan precis som med tider. Jag tror att dom tänker att jag är yngre än vad jag är om man tänker på reglerna som sagt det är många andra regler som är mer självklara än konstiga som att tex "Duscha minst 3 dagar i veckan" tack för informationen....

Jag kan laga mat men jag tycker det är konstiga att vara med och laga mat när man är tonåring, en annan sak om småbarn är med för dom tycker det är roligt.....

Haha, tvärtom är det du som tror att du är äldre än vad du är. Och så länge du inte lever på 1800-talet går det alldeles utmärkt att vara spontan. Att ringa morsan och fråga om man får sova över tar en minut.
Svar på tråden konstiga regler till tonåring?