Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Ni som matpreppar se hit!

Tycker jag inte ggör annat ibland än både lagar för mer långvarigt och mise en place.

Imorgon ska jag laga matlådor, för ugan ska jobba "tät helg", så hon behöver matlådor och jag blir rätt lat om jag ska äta solo.

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Aniiee
    Anonym (H) skrev 2017-10-18 23:16:38 följande:
    Nja, alltså den är ju fortfarande nyttig. Men vill man tillgodota de bästa vitaminerna så är det ju en färskvara :) men... äter man varierat så klarar man sig bra ändå. Tyckte bara det var en kul parentes :)
    Just därför gör jag smoothie-påsar i frysen istället =P tar 1 minut att mixa upp i en bra blender.
  • Aniiee
    gröna skrev 2017-10-19 08:16:17 följande:
    .
    Aniiee skrev 2017-10-19 03:13:46 följande:
    Just därför gör jag smoothie-påsar i frysen istället =P tar 1 minut att mixa upp i en bra blender.
    Blir det inte mer som sorbet eller nåt då om det är fryst?
    Vad har du för en bra blender Aniiee?
    Nä, blenders har ju en tendens att värma saker lite. Möjligen blir der lite som milkshake.

Jag har en Blendtec. Kostar skjortan och måste importeras (nte hittat någon i sverige i alla fall), men ack så bra....
  • Aniiee
    gröna skrev 2017-10-19 18:25:15 följande:
    Vad tycker du är bra med den?
    framför allt att den klarar att krossa is utan problem, den är stadig och den har olika blandprogram med timer. Den är ganska snygg också, för att vara en maskin.... jag har en professional 750, den kan byggas in i en bänk om man vill, med touchknappar, som en inbyggd hällspis. Den kan till och med värma saker som soppa och mjölk till ättemperatur,

Jag skulle kanske inte rekommendera den till vanliga, dödliga. Den väger närmare 5 kg kostar ungefär 6000 kr...... så det gäller att behöva den =P

Ska man ha en som är lite mer snäll mot plånboken så gillar jag brorsans Philips Avance. den värmer inte soppa, men den fixar fryst frukt och is utan problem.
  • Aniiee
    gröna skrev 2017-10-21 21:33:39 följande:
    Ok tack. En dag när jag får råd så ska jag investera i en riktigt bra blender/mixer/matberedare. Är den krånglig att göra ren?
    går i diskmaskinen =P
Svar på tråden Ni som matpreppar se hit!