Hjälp med EXTREMT mycket gaser i magen, tack =)
Som rubriken lyder, jag behöver verkligen hjälp med gaser i magen. Jag blir snart tokig, det här går inte!
Jag har svår IBS-mage och är tunntarmsopererad och så mycket gaser i magen att när man gör kontraströntgen på mig är det svårt att se något ANNAT än just gaser i magen, och läkarna säger att det nästan ser ut som om någon blåst upp min tarm med en cykelpump. Jag ser ut att vara gravid i sjunde-åttonde månaden och magen är totalt STENHÅRD. Jag fiser ungefär 150 gånger om dagen, men det hjälper inte. Det gör ju så sinnessjukt ont så jag blir galen och det är svårt att andas.
Jag har fått utskrivet Dimetikon (minifom) som jag tar nitiskt inför måltider, jag äter nästan ingen lök och håller en diet som håller alla baljväxter och kål borta. Jag har nyss börjat äta mjölkfritt. Jag tuggar inte tuggummi mer än några gånger per år och jag andas inte med öppen mun
Vad tusan kan jag mer göra? Hur får jag ut gaserna ordentligt? Jag fiser mer mer än resten av befolkningen ihop men det hjälper tydligen inte. Vi pratar om ett par kilo luft som gör galet ont och måste komma ut.
HJÄLP tack!!