• Anonym (Tjej)

Varför har han blockat mig?

Jag hade en crush för två år sen som rann ut i sanden och jag tog bort honom på alla sociala medier. Men jag har titt som tätt gått in på hans instagram och kollat på hans profilbild, men han har privat profil så jag har inte lajkat någon bild.

Nu upptäckte jag att han har blockat mig på insta. Först stod det "inga nya inlägg" och nu är han helt borta när jag söker.

Varför? Vi har inte haft någon kontakt på över två år och han har inte blockat mig på Facebook. Kan han möjligtvis ha sett att jag har varit inne på hans profil då och då? I så fall dör jag :/ hjälp tack!!

• Svar på tråden Varför har han blockat mig?
  • Anonym (Tjej)

Kan man inte blocka tillbaka alltså?

• Anonym (Haha)
    Meriall skrev 2017-10-16 20:33:30 följande:

Han kanske fått upp dig som förslag och blev påmind och kändes tråkigt att det inte blev ngt mellan er/blev påmind att det var dåligt (beroende på hur det var) och ville inte bli påmind igen och blockade.

Eller så brukar han kolla in dig så ofta att det jobbigt och därför blockade han så han själv ska sluta kolla.

Eller så kollade hans fv när han använde insta och frågade vem du var som kom på förslag och han sade att det varit ngt mellan er/att du gillat honom och hon blev svartsjuk och bad han blocka.

Önsketänkande ;D

He is just not that into you ts. Acceptera det.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (A) skrev 2017-10-16 20:41:49 följande:

Nix man kan se alla som kollat ens stories. help.instagram.com/202055156863605

Inte de vanliga bilderna men Stories som sagt.

Fast det är stories. Mer som snap ligger uppe 24 h bara. inte vanliga filmklipp och bilder.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Haha) skrev 2017-10-17 09:35:07 följande:

Önsketänkande ;D

He is just not that into you ts. Acceptera det.

Haha ja vi har inte pratat på två år så jag har accepterat det sedan länge du, det hade du förstått om du läste trådstarten ;) Det var inte det tråden handlade om
  • Anonym (Tjej)

Så det finns med andra ord ingen chans att han har fått reda på mitt snokande då?

• Anonym (Tjej)

Det enda jag egentligen är orolig för är att han har kunnat luska ut att jag har kollat in hans sida då och då. I så fall dör jag :|

• Anonym (? För att du ska sluta kolla)
    Anonym (Tjej) skrev 2017-10-16 21:02:23 följande:

Ja det känns mest troligt. Hur gör jag om jag vill blocka tillbaka nu då och inte hittar honom? Nu ligger ju makten i hans händer att avblockera/blockera och snoka när han vill.

Hur kan det kännas 'mest troligt' att en kille du dejtat nån gång för 2 år sen skulle bry sig om dig och att hans eventuella flickvän skulle bli svartsjuk på er obefintliga historia när det är henne han isåfall valt och att han aldrig valde dig, ens för 2 år sen? Verklighetsuppfattningen hos vissa tjejer är skrämmande.

Såhär är det säkert (har varit med om det själv) Du dök upp frekvent som förslag att följa och han undrade om du stalkade honom, blockade dig för att du skulle sluta dyka upp som förslag och för att du inte skulle kunna snoka då han tyckte det var creepy. Det är det mest troliga.

Jag tror också att du råkat likea storyn eller trycka på "följ" en gång eller fler utan att märka det och att han då fått upp det som notis. Blocken signalerar iallafall TYDLIGT att han markerar att han inte vill ha med dig att göra.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (? För att du ska sluta kolla) skrev 2017-10-17 13:21:30 följande:
    Hur kan det kännas 'mest troligt' att en kille du dejtat nån gång för 2 år sen skulle bry sig om dig och att hans eventuella flickvän skulle bli svartsjuk på er obefintliga historia när det är henne han isåfall valt och att han aldrig valde dig, ens för 2 år sen? Verklighetsuppfattningen hos vissa tjejer är skrämmande.
    Såhär är det säkert (har varit med om det själv) Du dök upp frekvent som förslag att följa och han undrade om du stalkade honom, blockade dig för att du skulle sluta dyka upp som förslag och för att du inte skulle kunna snoka då han tyckte det var creepy. Det är det mest troliga.
    Jag tror också att du råkat likea storyn eller trycka på "följ" en gång eller fler utan att märka det och att han då fått upp det som notis. Blocken signalerar iallafall TYDLIGT att han markerar att han inte vill ha med dig att göra.
    Håller med
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (? För att du ska sluta kolla) skrev 2017-10-17 13:21:30 följande:

Ok så då kommer man alltså upp frekvent som följar förslag, om man går in på någons sida med jämna mellanrum?
    Anonym (Tjej) skrev 2017-10-17 13:25:12 följande:

Ok så då kommer man alltså upp frekvent som följar förslag, om man går in på någons sida med jämna mellanrum?

Det jag vet är att flera kompisar trott att andra, tex fd ragg dom aldrig var intresserade av, fått upp dom som förslag både på instagram och facebook och då nojjat ur att dom är stalkade och blockat dom.

Jag vet inte om du dykt upp som förslag pågrund av att du stalkar honom men det var nog det han trodde iallafall, vet många som trott det.

Det finns iallafall ingenting för en nuvarande date eller flickvän att vara "svartsjuk" på, både jag och min kille har dejtat folk som vi inte velat gå vidare med pga ointresse, sånt har ju alla och det finns ju inget att vara sotis på. Han hade visat intresse då om han haft nåt och han måste känt obehag när han såg ditt namn för att orka blocka. Låter som att han fick vibbar av dig som han inte gillade alls. Rätt förståeligt i och med att du kollat hans instagram i 2 år efter typ 2 dejter för 2 år sen..
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (? För att du ska sluta kolla) skrev 2017-10-17 13:32:17 följande:

Det jag vet är att flera kompisar trott att andra, tex fd ragg dom aldrig var intresserade av, fått upp dom som förslag både på instagram och facebook och då nojjat ur att dom är stalkade och blockat dom.

Jag vet inte om du dykt upp som förslag pågrund av att du stalkar honom men det var nog det han trodde iallafall, vet många som trott det.

Det finns iallafall ingenting för en nuvarande date eller flickvän att vara "svartsjuk" på, både jag och min kille har dejtat folk som vi inte velat gå vidare med pga ointresse, sånt har ju alla och det finns ju inget att vara sotis på. Han hade visat intresse då om han haft nåt och han måste känt obehag när han såg ditt namn för att orka blocka. Låter som att han fick vibbar av dig som han inte gillade alls. Rätt förståeligt i och med att du kollat hans instagram i 2 år efter typ 2 dejter för 2 år sen..

Två dejter? Vi dejtade i ett halvår. Och det var jag som drog mig ur för att han bara ville ligga med mig. Det var också han som frågade efter mig när mina vänner var ute, EFTER att jag plockade bort honom. Så lägg ner med dina fördomar tack......
    Anonym (Tjej) skrev 2017-10-17 13:39:17 följande:

Två dejter? Vi dejtade i ett halvår. Och det var jag som drog mig ur för att han bara ville ligga med mig. Det var också han som frågade efter mig när mina vänner var ute, EFTER att jag plockade bort honom. Så lägg ner med dina fördomar tack......

Haha ok. "Han ville bara ligga med mig. I ett halvår" alltså var han inte kär eller intresserad och du måste ju förstå att killar har fler såna tjejer på g så länge dom kan. Han frågade för att han ville ligga, du vet inte vilka fler han frågade efter. Hade han varit intresserad hade han då ringt dig och sagt "jag vill mer, jag vill något seriöst med dig, snälla gå inte, buhu".

Det gjorde han aldrig.

Om han nu däremot har hittat en tjej han vill både ligga och bli ihop med så är han verkligen intresserad av henne och visar det också så att hon skulle nojja över nån han utnyttjat som kk för 2 år sen är inte troligt alls.

Hursomhelst reagerade han med att blocka dig när han såg ditt namn så han vill inte att du ska stalka.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (? För att du ska sluta kolla) skrev 2017-10-17 13:49:57 följande:

Haha ok. "Han ville bara ligga med mig. I ett halvår" alltså var han inte kär eller intresserad och du måste ju förstå att killar har fler såna tjejer på g så länge dom kan. Han frågade för att han ville ligga, du vet inte vilka fler han frågade efter. Hade han varit intresserad hade han då ringt dig och sagt "jag vill mer, jag vill något seriöst med dig, snälla gå inte, buhu".

Det gjorde han aldrig.

Om han nu däremot har hittat en tjej han vill både ligga och bli ihop med så är han verkligen intresserad av henne och visar det också så att hon skulle nojja över nån han utnyttjat som kk för 2 år sen är inte troligt alls.

Hursomhelst reagerade han med att blocka dig när han såg ditt namn så han vill inte att du ska stalka.

Nej jag är inte intresserad av honom heller men det jag är förvånad över är blocken, om man aldrig kan snoka på folk längre utan att de får reda på det
    Anonym (Tjej) skrev 2017-10-17 13:52:46 följande:

Nej jag är inte intresserad av honom heller men det jag är förvånad över är blocken, om man aldrig kan snoka på folk längre utan att de får reda på det

Varför har du kollat hans instagram i 2 år om du inte var intresserad???

Som sagt dyker du upp i andras förslag. Det kan säkert vara så att du gjort det för att du frekvent kollat. Men han har inte fått ett meddelande om att du varit och kikat i 2 år. Det kanske dröjde 2 år innan instagram registrerade att det var såpass mycket trafik från dig dit och därför automatiskt la till dig i hans förslag.

Och som jag sa vet jag minst 10 pers som reagerat med förskräckelse på förslagen "titta, hen stalkar mig, det är därför" och sen blockat dom. Jag har alltid skrattat åt dom och sagt att nej det är nog bara en slump men dom kanske hade rätt. Det har varit just fd ragg och partners exflickvänner som redan betett sig skumt.

• Anonym (Tjej)
    Anonym (? För att du ska sluta kolla) skrev 2017-10-17 14:01:39 följande:

Och som jag sa vet jag minst 10 pers som reagerat med förskräckelse på förslagen "titta, hen stalkar mig, det är därför" och sen blockat dom. Jag har alltid skrattat åt dom och sagt att nej det är nog bara en slump men dom kanske hade rätt. Det har varit just fd ragg och partners exflickvänner som redan betett sig skumt.

Ok, ja jag har alltid trott att det är för att man har samma nätverk. Vänners vänner, man följer samma etc. Har fått för mig att insta aldrig avslöjar besök.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (? För att du ska sluta kolla) skrev 2017-10-17 13:58:51 följande:

Som sagt dyker du upp i andras förslag. Det kan säkert vara så att du gjort det för att du frekvent kollat. Men han har inte fått ett meddelande om att du varit och kikat i 2 år. Det kanske dröjde 2 år innan instagram registrerade att det var såpass mycket trafik från dig dit och därför automatiskt la till dig i hans förslag.

För att han är fin att titta på :) hade jag varit intresserad så hade ja väl hört av mig någon gång under dessa två år eller hur?
  • Maria 434
    Anonym (? För att du ska sluta kolla) skrev 2017-10-17 13:58:51 följande:

• Anonym (Tjej)

Idag fick jag veta varför, han har börjat dejta en gammal kompis till mig.... och jag Blev blockad av henne med... så "problemet" är löst

• Anonym (Tjej)
    Anonym (? För att du ska sluta kolla) skrev 2017-10-18 13:43:08 följande:

Ja det har jag också varit med om, grejen är att dom har haft samma inställning som dig. Om jag sagt ifrån måste det tyda på intresse, om jag ignorerat måste det tyda på intresse. Att jag gått in i ett förhållande betyder ingenting, jag måste fortfarande vara intresserad av dom. Som om min pojkvän inte betyder ett skit i sammanhanget. En påstod tom att min kille måste vara svartsjuk och hindra mig och att det var Därför jag skulle hålla på och dissa och ignorera.

Vet du hur frustrerande sånt orubbligt ego är?

Du kan säga att jag står för "jävla hysteri" men det är inte jag som hänger efter samma kille i 2 år. Tycker det är underligt att du under så lång tid gått in och kollat igenom hans bilder och på så sätt monitorerat hans liv. Du har haft koll på vad han gör och med vem, eller hur? Sen när du en dag inte kommer in på profilen längre startar du en tråd på nätet om det och tror att någon typ tvingat honom.

Om du nu tycker att det du gjort är så oskyldigt, varför skulle du då vara rädd för att han kan se hur mycket du kollat in hans konto i 2 år?

Nej jag har inte vetat något allt eftersom hans profil somsagt är låst och har varit sen jag tog bort honom. Varför? För att det vore jävligt pinsamt. Det är de flesta jag har pratat med överens om. Och alla jag har pratat med har sina personer de kollar in med jämna mellanrum. en vän sa "men herregud, ALLA SNOKAR men det är inget man vill ska komma ut". (nu tror du att det innebär FBI-undersökningar men även här finns det nyanser) Vet t.om några som råkat gilla gamla bilder, det måste ju vara grund för polisanmälan och besöksförbud i dina ögon då?

Du har uppenbarligen väldigt jobbiga erfarenheter kring detta vilket jag beklagar, men du är ute på jävligt hal is om du börjar jämföra det du har varit med om, som verkligen inte är okej, med att en person kollar in någons konto nån gång ibland utan att göra något mer. När sa jag att någon har tvingat honom? Det som frågeställningen handlade om, var huruvida det syns om man kollar på någons instagram och inget annat. Något som du i din fantasivärld valde att tolka som att det var en galen stalker som hade startat tråden och kartlagt någons liv.

Jag har ingen aning om vad den här personen gör på dagarna, om han har flickvän, var han bor eller jobbar med. Jag vet bara vad han själv berättade för mig när vi träffades för två år sen. Det enda jag har sett är hans bild och det andra har jag inte brytt mig om att forska i. När du ska råda i saker bör du lägga dina egna erfarenheter åt sidan om de inte tydligt har med frågeställningen att göra (och nej, så är det inte i det här fallet).
Svar på tråden Varför har han blockat mig?