Anonym (? För att du ska sluta kolla) skrev 2017-10-18 13:43:08 följande:
Ja det har jag också varit med om, grejen är att dom har haft samma inställning som dig. Om jag sagt ifrån måste det tyda på intresse, om jag ignorerat måste det tyda på intresse. Att jag gått in i ett förhållande betyder ingenting, jag måste fortfarande vara intresserad av dom. Som om min pojkvän inte betyder ett skit i sammanhanget. En påstod tom att min kille måste vara svartsjuk och hindra mig och att det var Därför jag skulle hålla på och dissa och ignorera.
Vet du hur frustrerande sånt orubbligt ego är?
Du kan säga att jag står för "jävla hysteri" men det är inte jag som hänger efter samma kille i 2 år. Tycker det är underligt att du under så lång tid gått in och kollat igenom hans bilder och på så sätt monitorerat hans liv. Du har haft koll på vad han gör och med vem, eller hur? Sen när du en dag inte kommer in på profilen längre startar du en tråd på nätet om det och tror att någon typ tvingat honom.
Om du nu tycker att det du gjort är så oskyldigt, varför skulle du då vara rädd för att han kan se hur mycket du kollat in hans konto i 2 år?
Nej jag har inte vetat något allt eftersom hans profil somsagt är låst och har varit sen jag tog bort honom. Varför? För att det vore jävligt pinsamt. Det är de flesta jag har pratat med överens om. Och alla jag har pratat med har sina personer de kollar in med jämna mellanrum. en vän sa "men herregud, ALLA SNOKAR men det är inget man vill ska komma ut". (nu tror du att det innebär FBI-undersökningar men även här finns det nyanser) Vet
t.om några som råkat gilla gamla bilder, det måste ju vara grund för polisanmälan och besöksförbud i dina ögon då?
Du har uppenbarligen väldigt jobbiga erfarenheter kring detta vilket jag beklagar, men du är ute på jävligt hal is om du börjar jämföra det du har varit med om, som verkligen inte är okej, med att en person kollar in någons konto nån gång ibland utan att göra något mer. När sa jag att någon har tvingat honom? Det som frågeställningen handlade om, var huruvida det syns om man kollar på någons instagram och inget annat. Något som du i din fantasivärld valde att tolka som att det var en galen stalker som hade startat tråden och kartlagt någons liv.
Jag har ingen aning om vad den här personen gör på dagarna, om han har flickvän, var han bor eller jobbar med. Jag vet bara vad han själv berättade för mig när vi träffades för två år sen. Det enda jag har sett är hans bild och det andra har jag inte brytt mig om att forska i. När du ska råda i saker bör du lägga dina egna erfarenheter åt sidan om de inte tydligt har med frågeställningen att göra (och nej, så är det inte i det här fallet).