Inlägg från: Anonym (jobbigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jobbigt)

Abort eller ej?!

Lider med dig TS! Du befinner dig i en mycket jobbig situation. Först och främst så tycker jag du ska boka tid för undersökning för att se vilken vecka du är i.

Sen måste du och din pojkvän sätta er ner och prata om det. Han kan inte skrika abort utan att diskutera allting först, hur du mår och känner och hur han mår och känner, varför han vill att du gör abort osv. Ha en diskussion i lugn och sansad ton, även om ni fortfarande har skilda meningar så är det väldigt nödvändigt i en sånhär situation.

Hur ser er situation ut i övrigt med ekonomi, bostad, jobb m.m.? Hur gamla är ni? Har ni diskuterat barn tidigare bortsett från när ni pratat om din abort? 

Jag förstår till viss del hur du känner. Jag gjorde en abort när jag var i vecka 12-13 och det var jobbigt psykiskt då jag gick igenom den helt ensam. Men fysiskt gick det väldigt bra för mig, gjorde en kirurgisk och hade knappt ont efteråt och fick åka hem relativt snabbt. Då var inte jag och killen ett officiellt par vilket gjorde beslutet något lättare, men jag tänker fortfarande på om det var en tjej eller kille, hur hen hade sett ut och påminns varje år av BF datumet. 

Idag har jag ett stabilt förhållande med en annan man och jag kan verkligen inte föreställa mig hur det skulle påverka vårt förhållande om jag blev gravid och tvingad till abort. Magkänslan säger att jag inte skulle kunna släppa den tanken i första taget. 

All lycka till TS oavsett utfallet! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Abort eller ej?!