• EpicNurse

Är detta symptom på ägglossning?

Ja det var nog äl du kände. Befruktningen sker inte så snabbt. Ägget fäster tidigast 5 dagar efter ägget och spermien smält samman (vilket man inte kan känna).

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • EpicNurse
    EpicNurse skrev 2017-10-17 12:50:21 följande:

Ja det var nog äl du kände. Befruktningen sker inte så snabbt. Ägget fäster tidigast 5 dagar efter ägget och spermien smält samman (vilket man inte kan känna).

Förlåt mig. Implantationen sker inte så snabbt. Befruktningen kan man inte känna.
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-17 15:51:48 följande:

Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Har också funderingar avs ÄL. I lördags tog jag ÄLtest, svagt streck, tänkte att det nog dröjer då jag brukar känna av det. Vet ej när ÄL bör ske för slutade med piller nyligen och ej haft mens. Tog nytt test igår, inget streck alls! Är ÄL över? Till saken hör att jag haft ont igår och idag, som jag brukar ha vid ÄL. Inger mys med maken förrän igår. Hur kan jag känna av ÄL samtidigt som testet är helt negativt? Är det helt kört denna månaden?

Hoppas du får plus snart ugglann!!

När slutade du med p-piller? Testet kan ju visat positivt pga rester av de hormonerna!

Man kan svajande streck under cykeln eftersom testerna reagerar på alla möjliga hormoner.
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-17 16:08:38 följande:

Varning för ev äcklighet: jag har även fått sånt där äggvitetrams i flytningen idag.

Då skulle jag gissa på ägglossning om 2-3 dagar!
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-17 19:10:55 följande:

Tycker du jag ska fortsätta med ÄL test 1 gång om dagen i några dagar?

Ja det hade jag nog rekommenderat!
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-20 13:42:26 följande:

Alltså jag förstår inte - sen du skrev har äl-testen varierat från halvsvagt till jättesvagt. Men idag fick jag hyfsat starkt. Haft äl-flytning, mer el mindre, i flera dagar. Hjälp mig att förstå!!!

Ja det är lurigt det där... antagligen har du inte haft ägglossning än så fortsätt testa. Ibland har jag haft älflytning i en vecka och inte fått den där vattentunna som jag alltid för vid ägglossning. Och testerna har inte varit positiva. Sen när den vattninga flytningen kom blev testerna positiva och då väl ägglossningen en vecka sen, men det stämde med flytning/tester!
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-21 14:36:57 följande:

Äh....riktigt besviken....kommer inte få till nåt med maken idag ändå. Försent imorgon väl?

Ja idag eller imorgon. Kan eventuellt vara ännu starkare ikväll!
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-28 16:17:44 följande:

Hej! Jag hade ÄL förra lördagen....har nu haft lite svaga "stick/hugg" för ett par dagar sedan (lite åt höger sida), och svag mensvärk till och från. Kan det vara tecken på något? Griper efter halmstrån.....

Kan kan det alltid! Men det kan precis lika gärna svara sviter från ägglossningen.
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-30 09:58:46 följande:

Är på ÄL +9 imorgon. BIM -5 imorgon. Vill gärna ta ett cb early men har hört de som fått plus och sedan fått negativt på andra test vid BIM. Vad tror du?

Hade nog testat med ett annat märke för mer eller mindre alla får svagtsavgt positivt då tidigt även när det är negativt
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-31 20:46:48 följande:

Testade med Predictor early imorse....tokblankt. ÄL +9, troligen BIM -5...Inga spökstreck i sikte iaf. Det borde ha visat plus om det var nåt, så lite deppig.....

Njae. 5 dagar innebär fortfarande väldigt tidigt så det är inte alls konstigt att det är negativt. Men ja... snitttiden för att bli gravid är ju runt ett halvår så det är bäst att ställa in sig på att det tar ett tag så blir man glatt överraskad om det skulle gå snabbare!
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-31 21:12:39 följande:

Jo du har rätt, ändå svårt att inte bli besviken.

Jag tänkte att eftersom det var ett sånt "early" test så borde det visat, men det är dumt att ens testa när man tänker efter.... Jag är iaf inställd på att mensen kommer,

nya tag nästa månad Och tack snälla för att du alltid svarar!

Nej, jag förstår helt och håller hur det känns. Det är lätt att vara realistisk när det inte gäller en själv.
Svar på tråden Är detta symptom på ägglossning?