• molltroll0609

Är detta symptom på ägglossning?

Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Har också funderingar avs ÄL. I lördags tog jag ÄLtest, svagt streck, tänkte att det nog dröjer då jag brukar känna av det. Vet ej när ÄL bör ske för slutade med piller nyligen och ej haft mens. Tog nytt test igår, inget streck alls! Är ÄL över? Till saken hör att jag haft ont igår och idag, som jag brukar ha vid ÄL. Inger mys med maken förrän igår. Hur kan jag känna av ÄL samtidigt som testet är helt negativt? Är det helt kört denna månaden?

Hoppas du får plus snart ugglann!!

• molltroll0609
    EpicNurse skrev 2017-10-17 15:59:55 följande:

När slutade du med p-piller? Testet kan ju visat positivt pga rester av de hormonerna!

Man kan svajande streck under cykeln eftersom testerna reagerar på alla möjliga hormoner.

Jag kommer inte riktigt ihåg när jag slutade. Fick en blödning typ en dag. Är väl kanske 2 veckor sedan typ
  • molltroll0609
    ugglannn skrev 2017-10-17 16:14:35 följande:

Mitt tips är att använda Clearblue ägglossningstest då slipper man tyda strecken. För ett svagt streck betyder ju ingen ägglossning så jag tror att du helt enkelt inte haft ägglossning än. Fortsätt testa eller vänta på att du får din första mens efter pillerstopp och börja sedan testa typ 1 vecka efter mens. Lycka till!

Tack snälla du. Det skulle betyda så mycket för oss om vi plussade. Så tråkigt att behöva vänta två veckor innan man kan testa..

Tack för tipset, får köpa sådana inför nästa månad!
  • molltroll0609
    EpicNurse skrev 2017-10-17 16:12:51 följande:

Då skulle jag gissa på ägglossning om 2-3 dagar!

Tycker du jag ska fortsätta med ÄL test 1 gång om dagen i några dagar?
  • molltroll0609
    ugglannn skrev 2017-10-18 07:10:26 följande:

Har ingen tempohöjning imorse vilket mycket troligt beror på att jag inte hade någon ägglossning ändå. Blir så fruktansvärt besviken ???? Hade ju så tydligt symptom.

Men kan man lita på det med temphöjning? Är det inte viss felmarginal när man mäter? Känns troligare att du hade äl då du fick utslag på tester flera gånger.
  • molltroll0609
    Julie17 skrev 2017-10-18 08:53:27 följande:

Fast positiva äl-tester visar bara på Lh-stegring, inte att ngt ägg nödvändigtvis släpper.. =/

Sant, men hon hade ju andra symtom också om jag inte minns fel. Jag kan inte det där med temphöjning.....
  • molltroll0609
    ugglannn skrev 2017-10-18 10:25:15 följande:

Det känns som att kroppen bara lurar mig hela tiden. Som för två månader sedan hade jag så många symtom på graviditet men tji fick jag. Varför lyckas aldrig vi få till nåt? Usch är så ledsen idag så jag inte klarar av att gå utanför dörren överhuvudtaget. När jag för en gång skull hade känningar på något som inte riktigt kan vara annat än äl då testerna stämde in på tidpunkten så verkar det ändå på tempen som att det inte hänt nånting.

Ge inte upp! Vänta och se. ?
  • molltroll0609

Det kan du ju göra om det känns bättre för dig. Jag tror att du haft äl men du känner ju dig själv bäst.

• molltroll0609
    EpicNurse skrev 2017-10-17 20:29:45 följande:

Ja det hade jag nog rekommenderat!

Alltså jag förstår inte - sen du skrev har äl-testen varierat från halvsvagt till jättesvagt. Men idag fick jag hyfsat starkt. Haft äl-flytning, mer el mindre, i flera dagar. Hjälp mig att förstå!!!

Svar på tråden Är detta symptom på ägglossning?