• Anonym (hysteri)

Det är urtöntigt med julklappar

Det är verkligen töntigt med julklappar! Det är osäkra nervösa typer som dras med i julhysterin. Om du köper julklappar är du en riktig looser!!!

• Svar på tråden Det är urtöntigt med julklappar
  • Anonym (hysteri)
    BurningDiamond skrev 2017-10-18 04:50:48 följande:

Men det är väl bara att lämna dem till närmsta härbärge eller liknande välgörande ändamål? Det finns massor av folk som hade blivit jätteglada.

Men varför rusa runt i affären med stickad mössa och bli svettig för att köpa julklappar till en mottagare som blir irriterad och får besvär med att ränna runt för att bli av med den? Den som köpte julklappen kunde använt pengarna till något bättre. Färsk frukt tex
  • Efraim Barkbit
    Anonym (hysteri) skrev 2017-10-18 08:52:36 följande:

Vad är det som är underbart med julklappar?

Att det är onödigt, tradition och glädje i sin enklaste form. Att ge och att få.
  • Anonym (hysteri)
    No Logo skrev 2017-10-18 08:36:36 följande:
    Jag tror du säger så bara för att du får (och ger?) så dåliga julklappar.
    Jag ger nog usla julklappar ja. Får panik när jag ska handla. Jag är emot systemet av julklappar.
  • Anonym (hysteri)
    Efraim Barkbit skrev 2017-10-18 08:58:17 följande:
    Att det är onödigt, tradition och glädje i sin enklaste form. Att ge och att få.
    Men det finns ju en baksida. Det finns andra saker som ger glädje.
  • Anonym (H)

Det är så roligt när barnbrnen blir så glada över sina julklappar

• Anonym (hysteri)
    Anonym (H) skrev 2017-10-18 13:23:48 följande:

Det är så roligt när barnbrnen blir så glada över sina julklappar

Det kan jag i och för sig förstå. Vad brukar de få? Vad ska de få i år?
  • Stårschan
    Anonym (hysteri) skrev 2017-10-18 08:52:36 följande:
    Vad är det som är underbart med julklappar?
    Det mysiga med julklappar är att få ge något som man har på känn att mottagaren kommer att bli glad över att få. Och det är lika roligt att få en julklapp som man märker att någon har tänkt till med. Sen om den är köpt på loppis eller på Ica eller är hemmagjord spelar inte så stor roll. Det är tanken som räknas.

Men saknas tanken - att någon de facto inte har tänkt till för fem öre, utan bara tagit något på måfå, då håller jag med om att det vore bättre att låta bli. Sådana julklappar kan såra, och jag misstänker att det är det du har råkat ut för, eftersom du har en så bitter inställning till julklappar.
  • Anonym (H)
    Anonym (hysteri) skrev 2017-10-18 13:34:59 följande:
    Det kan jag i och för sig förstå. Vad brukar de få? Vad ska de få i år?
    Vet ännu inte men det brukar vara kläder, böcker och någon leksak
  • Aniiee
    Anonym (hysteri) skrev 2017-10-18 08:51:26 följande:
    Tycker det visar lite av idiotin. Man lämnar över julklappen och den andra lämnar tillbaka.
    Nä, någon ger DIG en julklapp, eftersom du inte sagt och visat tillräkligt tydligt att du inte vill ha, så de som ger tror att du vill ha.

De flesta andrar fixar det här, liksom.....
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Efraim Barkbit
    Anonym (hysteri) skrev 2017-10-18 08:59:41 följande:

Men det finns ju en baksida. Det finns andra saker som ger glädje.

Ja men det ser inte jag som skäl att låta bli.
Svar på tråden Det är urtöntigt med julklappar