• Anonym (Pedagogik)

Kandidatexamen pedagogik

Har funderat på att läsa till en kandidatexamen i pedagogik men är osäker på som jag kan räkna med de kurser jag kommer ha läst förutom de 90 hp i pedagogik. Kan man läsa vilka kurser som helst och ändå räkna med dom i en examen?

Behöver ha lite tips på detta så alla råd är välkomna! :)

• Svar på tråden Kandidatexamen pedagogik
  • Tow2Mater

En kandidatexamen i pedagogik omfattar 180 hp (dvs. tre års heltidsstudier) med 90 hp i fördjupning i huvudområdet pedagogik och 90 hp valfria kurser (valfria kurser får innefatta sammanlagt max 30 högskolepoäng på avancerad nivå). Studierna inom huvudområdet ska inkludera ett vetenskapligt arbete om minst 15 hp.
    http://www.edu.su.se/utbildning/examen

Kolla just den skola du tänkt läsa vid, så det inte skiljer. Kontakta deras studievägledare.

• Anonym (Pedagogik)
    Tow2Mater skrev 2017-10-17 19:11:54 följande:

För en filosofie kandidatexamen i pedagogik krävs, utöver 120 högskolepoäng inom huvudområdet Pedagogik, godkänt betyg i

30 högskolepoäng inom de utbildningsvetenskapliga eller de samhällsvetenskapliga ämnena samt

30 högskolepoäng i valfria ämnen

ips.gu.se/utbildning/examen/examen-pa-fristaende-kurser/kandidatexamen-pedagogik

Så jag ska läsa 120 p i pedagogik, 30 p i samhällsvetenskap/utbildningsvetenskap och 30 valfria poäng. Har hittills läst 15 p i ilska och aggression, 7.5 i konflikter och konflikthantering och 7.5 i affärsplanering och entreprenörskap. Tror du man kan räkna med dom?
  • Tow2Mater

Det tror jag, men kolla med studievägledare. Det finns regler om vilken nivå de ska.inte ska ligga på.

• Anonym (Pedagogik)
    Tow2Mater skrev 2017-10-17 19:20:48 följande:

Det tror jag, men kolla med studievägledare. Det finns regler om vilken nivå de ska.inte ska ligga på.

Tack för infon men ska nog kolla upp hur gamla kurserna får vara. Kursen ilska och aggression är 6 år gammal. De kanske inte får vara hur gamla som helst
Svar på tråden Kandidatexamen pedagogik