• Sarah87

Planerar för första barnet.

Hallå!

Jag är också ny här i FL!

Jag och sambon är inne på att skaffa en liten minioss???? Började med NC i veckan. Vi ?hoppas? dock inte på en mini än, det är vissa praktiska saker som ska ordna sig. Å andra sidan så kan det ta ett tag innan man kan bli med barn. Men det kan ju också gå riktigt fort. Vi har några kompisar som använder NC och dom blev med barn direkt haha.. Så är lite splittrad. Skulle vara tungt om det gick fort för oss också, då vi är både redo men ändå inte ???? Samtidigt som det såklart skulle bli supermysigt och vi skulle såklart behålla bäbisen????????

hänger med er i tråden här för att få tips och idéer! Ha en fin söndag :)

• Sarah87

Hejsan!

En fråga bara.. Jag tog ett gravtest igår och jag blev fundersam på hur jag ska tolka det. Sambon hade också lite svårt att lista ut. Vi har fortfarande inte kommit fram till något. Har googlat massa och de flesta skriver att ?ett streck alltid är ett streck?. Ska ta ett nytt test idag, men vill kolla med er vad ni tror. Jag är supernervös medans sambon är så lugn och säger ?händer det så händer det!? Men aa, någon av er har kanske varit i samma situation som vi är nu, men kunde/kan inte få något bra svar av er själva!

Ha en fin helg :)
  • Sarah87
    Jooosen skrev 2018-03-03 12:03:37 följande:

Absolut positivt!!

Okej, tack för svar! Ska ta ett till senare. Men det konstiga är att jag känner inga andra symtom, förutom utebliven mens. Men det är dock ett stort och viktigt symtom... Jag håller er uppdaterade hehe ;)
  • Sarah87
    Utvandraren2 skrev 2018-03-03 11:50:38 följande:

Sarah87; det där hade jag tolkat som gravid! Men hade tagit ett test till för att vara säker.

Hade du? Tack för svar :)! Jag och sambon har börjat att planera, men trodde inte att det skulle gå så här fort... Slutade med minipiller i mitten av januari i år, så poff smet en av dom tydligen in direkt haha ;) vi ska såklart behålla det om min kropp vill :) Men ska ta ett ex antal till innan jag blir hundra.
  • Sarah87
    stragge skrev 2018-03-03 12:59:42 följande:

Tycker det är ganska solklart att du är gravid :D

Tack för svar! Jag ska ta ett till test idag och imorgon. Ska vara 1000% innan jag går vidare att berätta för släkt osv. Vet dock iaf inte vilken vecka jag är i heller, så får köpa CB som visar veckor. Kan vara allt från 1-8 veckor typ.. Helt sjukt, trodde inte att det skulle gå så fort haha. Men känner inga andra symtom alltså, det är det som är så konstigt. Därför jag inte är 100% säker på att det är rätt svar heller.
  • Sarah87

Jag sa att jag skulle återkomma... Jo men visst är det en liten pärla i mig! Ett Apotekets test, tre CBtester varav två antal veckor-test 2-3 veckor. Försöker får tag på en BM, då jag fortfarande inte riktigt tror på det hehe! Men det tolkade jag som att det egentligen var några veckor till? Vi räknade ut att, om det stämmer ungefär med veckorna, så blir det i början av november :)! Vi är superglada, förvirrade, nervösa än då det inte har gått lång tid alls. Mycket kan hända än och känns som att vi ropar hej när pärlan är ute haha! Båda har svårt att tro att det är sant och jag tror att båda är i ett litet chocksitutaion fortfarande hehe! Så nu får vi helt enkelt se :)

• Sarah87

Hej!

Var ju gravid sist här, men fick ett MA 19/3, jättetråkigt. Kissade påstickande i morse och fick det här svaret. Hur skulle ni tolka det? Vi har läst att det tar upp till 9 veckor för alla hormoner att försvinna. Så lurigt. Tycker inte om att vara ovetande haha!

• Sarah87

Såg att vilden var rätt dålig, så tog ett kort någon timme efter testet! Nu kanske man ser bättre hihi!

Svar på tråden Planerar för första barnet.