Inlägg från: Chocolate chip cookie |Visa alla inlägg
  • Chocolate chip cookie

Bf juli 2018

Hej! Får jag vara med här också? BF 5 juli. Första barnet. Gjorde KUB-ul igår och fick lägsta sannolikhet på alla trisomier (1:20 000), trots min ålder (35 år). Så lättad! Men vi gjorde NIPT också och får svar om 10 dagar. Var så häftigt att se den lilla krabaten på ul:et för första gången igår, har liksom inte känt att jag har varit gravid så tur att de hittade någon där.

• Chocolate chip cookie
    Jossbelle skrev 2017-12-29 19:32:32 följande:

Vilken vecka är ni i och har ni berättat för omgivnigen att ni väntar barn? :)

Hej! Jag är i vecka 13 och har precis börjat berätta för de närmaste vännerna. Med nyår coming up och ett preggo med stort intresse för mat och vin är det svårt att smyga. Vi berättade dock ganska omgående efter att vi hade plussat för våra föräldrar, det kändes rätt för oss. Framåt vecka 16 kommer det att passa ganska bra för min del att berätta på jobbet.
  • Chocolate chip cookie
    tiiitti skrev 2018-01-10 22:28:58 följande:

En fråga..

Har ni/ska ni vaccinera er mot influensan?

Rekommenderas tydligen för gravida från tremester 2

Jag passerar vecka 16 om en knapp vecka och tänkte vaccinera mig då. Egentligen vill jag inte, jag har aldrig haft influensa och har ett i övrigt utmärkt immunförsvar och vill helst inte mixtra med kroppen mer än nödvändigt. Men fakta om hur rejält sjuk man kan bli med det nedsatta immunförsvar man ändå har skrämde mig faktiskt en del så det blir vaccinering för mig, men som sagt efter vecka 16 enligt rekommendationen. Även om det tar 2 veckor innan man är skyddad återstår ju en del av influensasäsongen.
Svar på tråden Bf juli 2018