• karrott

Bf juli 2018

amandarahh skrev 2018-01-26 16:12:12 följande:

Hej och välkommen!

Har också varit med om ett relativt sent missfall, i vecka 17.

Jag håller tummar att allt ska gå bra för er!

Själv är jag märkligt nog inte så orolig över missfall trots det som hänt.

Jag hoppas och tror att bäbis mår bra denna gång.

Dock har jag haft ordentligt med sammandragningar idag. Ej smärtsamma.

Magen blir som en hård spänd boll, höll i sig en timme med pauser emellan.

Nån annan som har det redan nu, i vecka 15-16?

tack snälla! 
    jag känner väl också att det kommer gå bättre men vågar typ inte för glad. 
    jag har också sammandragningar och lite foglossningar, redan haha hur ska detta gå? :)
  • karrott
    kattnos skrev 2018-01-26 16:48:54 följande:

Men fy så tråkigt med så sena missfall, är själv i v 16 nu och nu känner man ju att man vill/bör kunna slappna av.. Fick ni veta orsak till era sena missfall? (Förstår om det är känslig och ni måste inte svara..)

Jag tror inte att jag har haft några sammandragningar än, molvärk kommer och går men annars mår jag mest fint.

Jag har så smått börjat berätta för mina kollegor nu, inte för att det direkt syns än men det känns ändå bättre att folk vet.. och det är väl bara en tidsfråga innan det syns ordentligt även om jag än så länge mest ser tjock ut!

tyvärr så dog den i magen pga av navelsträngen var så hårt virad kring halsen..det är väl det som gör att det känns jobbigare den här gången. att det som ska skydda bebisen som mest dödade det istället :/ 
  • karrott
    grästuva skrev 2018-02-01 05:40:22 följande:
    Förstår oron du känner, förlorade själv en liten pojke sent i graviditeten 2011 (v.30+).

Detta är mitt 5 barn, tredje sen pojken vi förlorade och oron finns där hela tiden.

Jag ska börja gå till mvc psykolog och prata och efter RUL kommer jag även börja gå hos Aurora.

Det tar inte bort min oro men det hjälper att få ventilera.

Får du extra stöd i din graviditet?

Välkommen in i tråden <3
    tack :)

usch...vecka 30..man måste ju gå vidare men oron finns ju. Men det finns alltid någon som har haft det värre(tyvärr). 

jag får fler ul men känner inte att jag behöver gå och prata med någon, inte än iaf. men jag känner redan nu att det känns jobbigt att gå hela vägen, ifall något skulle hända. men får ta det som det kommer. 
Svar på tråden Bf juli 2018