Inlägg från: tellis mom |Visa alla inlägg
  • tellis mom

Bf juli 2018

Hejsan. Jag hoppar gärna in här, väntar också barn i juli:) våran lilla är beräknad till den 9 juli, tredje barnet.

• tellis mom
    Mamma till S skrev 2018-02-13 08:06:35 följande:

Känner ni av bebis mkt?? Hur känner ni? :)

Jag känner heller inte speciellt mycket. Va jätte nervös innan RUL men allt såg ju bra ut så just nu går jag bara och längtar efter att få känna bebisen ordentligt . jag har moderkakan i framvägg den här gången.
  • tellis mom
    polf skrev 2018-02-13 11:11:16 följande:

Vad härligt att ändå få det bekräftat. Grattis! :) jag vet inte hur min moderkaka sitter riktigt. Och vet man att den är i framvägg så kanske man kan lugna sig lite (hoppas jag) om man inte skulle känna så mycket. :) hoppas du känner något snart :)

Tack:) ja det är klart, det är ju normalt att inte känna mycket eller något alls men det gör tyvärr inte längtan mindre :)) det är ju så mysigt när det rör sig därinne :)
  • tellis mom
    tildis1 skrev 2018-02-13 12:41:15 följande:

För er som missat det så finns det en facebookgrupp för BF juli om ni vill gå med. Den är hemlig så ni får skriva er mejladress till mig i PM så bjuder jag in isf! :) 

Jag är gärna med i fb gruppen:)) jannesson84@hotmail.com
  • tellis mom

Är det någon som har koll på när man får havandeskapsintyget? Vid mina andra graviditeter har kontrollerna varit tätare men nu ska jag ju inte till bm fören vecka 25 och det känns ju kanske lite tight om man ska ansöka om graviditetspenning?

• tellis mom
    malikan skrev 2018-02-14 11:53:11 följande:

Jag fick det hos bm sist, i v 16, kändes lite tidigt att skicka in så har det fortfarande hemma

kattnos skrev 2018-02-14 11:53:47 följande:

Jag ringde min barnmorska och nämnde att jag tänkte ansöka så hon skickade hem till mig, inga problem alls.

Okej, då ska jag ta och ringa bm för man vill ju vara ute i god tid med tanke på handläggningstiderna.
  • tellis mom

BF Lista:

3 Hermioney

7 Iowhannah

9 tellismom

19 malikan

23 ostbågen

31 Perpen

Fyll på :)

Svar på tråden Bf juli 2018