• MaryWei

Bf juli 2018

Hej. Jag har inte varit aktiv i den här tråden, men följt från start.

Jag har bf 15 juli och är i vecka 34+2. Haft problem med kraftiga sammandragningar sen några veckor tillbaka och varit sjukskriven från och till hela graviditeten. igår morse vaknade jag av kraftig mensvärk, ont i ryggslut och magknip. Det höll i sig en timme och sedan var magen öm och spänd hela dagen. Idag vaknade jag med samma fast 100 gånger värre och sammandragningarna och mensvärken har suttit i hela dagen. Ringde förlossningen där dom sa att detta var normalt och att jag inte behövde oroa mig. Men jag har ju så ont att jag inte kan gå, sova eller ens äta. Vad ska jag göra...? Kan tillägga att det inte är urinvägsinfektion då jag pga många infektioner får lämna test veckovis.

• MaryWei
    Perpen skrev 2018-06-07 08:06:53 följande:

Så fick jag med första och andra barnet också. Fick också till svar att det var normalt trots att det gjorde så ont att man inte kunde gå. Dock hade jag det inte så ofta som du tycks ha utan fick det bara några grånger/dag. Kanske behöver vila mer?

Tack för svar! Eftersom jag är sjukskriven gör jag inget annat än vilar. Sammandragningarna gör att jag typ sitter i soffan hela dagarna. Aja... 6 veckor kvar...
  • MaryWei
    13mila skrev 2018-06-20 16:24:00 följande:

Har själv inte varit aktiv i tråden men läst och följt den regelbundet. Själv har jag BF 6/7 och känner mig klar med graviditeten som flesta av er :) var till MVC imorse och då har bebisen lagt sig på tvären. Fick tid direkt för vändningsförsök, imorgon kl. 8 är det dags och är lite nervös. Har någon av er varit med om ett sådant?

Är i samma sits... Vändningsförsök imorgon kl 13. Har bf 15/7. Är också nervös! Lycka till imorgon!
  • MaryWei
    13mila skrev 2018-06-21 10:46:19 följande:

Jag behövde inte genomgå vändningsförsök, bebisen har vänt sig själv med huvudet neråt, men ligger fortsatt högt. Det är stor risk att han lägger sig på tvären igen, så jag behöver efterfråga tätare kontroller på Mvc. När värkarna börjar kommer jag behöva åla direkt in för att säkerställa att han är fortsatt vänd neråt.

Jag tyckte att det bökade mycket i magen igår kväll men uppfattade det inte som att han vände på sig så mycket... Han har i alla fall gott om plats där inne...

Lycka till idag!

Tack! Skönt att den vänt sig! Tyvärr gick det inte lika smidigt för mig. Bebisen vägrade flytta på sig så det blir kejsarsnitt....
  • MaryWei
    Iowhannah skrev 2018-06-21 19:59:31 följande:

Hur känns det då?

Det känns okej... Skönt att ha ett datum även om jag helst hade velat föda vaginalt.
  • MaryWei
    13mila skrev 2018-06-21 22:22:44 följande:

Synd att det inte gick som du önskat. Men kan tänka mig att det finns en trygghet i att veta datum, tid och hur det kommer gå till. Hur många dagar innan BF har du fått tid?

Jag tror inte att den delen är riktigt över för min del... Tror att bebisen satt sig på tvären igen. Nu när jag borstade tänderna kände jag att han bökade och det tryckte till ordentligt i magen, så mycket att jag stelnade till och drog efter andan. Nu när jag känner på magen så känner jag något hårt på båda sidorna, mest troligt bebisens huvud och rumpa...

Då får vi hoppas att den vänder tillbaka igen! Den verkar ju rörlig av sig... Min hade redan fixerat rumpen ner i bäckenet så det var därför det blev svårt. Jag hade bf 15/7 och nu är snittet planerat för den 10/7.

Jag skrämde upp mig själv rejält innan besöket idag genom att läsa en massor av trådar om hur hemskt det var med vändningsförsök... Jag tyckte inte alls det var så farligt... Blev lite skakis och var väl inte jätteskönt när han tryckte... Men inte alls så hemskt som jag läst att det skulle vara. Det värsta med hela grejen var att jag mådde illa på grund av fastandet : p
Svar på tråden Bf juli 2018