• 13mila

Bf juli 2018

Har själv inte varit aktiv i tråden men läst och följt den regelbundet. Själv har jag BF 6/7 och känner mig klar med graviditeten som flesta av er :) var till MVC imorse och då har bebisen lagt sig på tvären. Fick tid direkt för vändningsförsök, imorgon kl. 8 är det dags och är lite nervös. Har någon av er varit med om ett sådant?

• 13mila
    MaryWei skrev 2018-06-20 22:06:37 följande:

Är i samma sits... Vändningsförsök imorgon kl 13. Har bf 15/7. Är också nervös! Lycka till imorgon!

Jag behövde inte genomgå vändningsförsök, bebisen har vänt sig själv med huvudet neråt, men ligger fortsatt högt. Det är stor risk att han lägger sig på tvären igen, så jag behöver efterfråga tätare kontroller på Mvc. När värkarna börjar kommer jag behöva åla direkt in för att säkerställa att han är fortsatt vänd neråt.

Jag tyckte att det bökade mycket i magen igår kväll men uppfattade det inte som att han vände på sig så mycket... Han har i alla fall gott om plats där inne...

Lycka till idag!
  • 13mila
    MaryWei skrev 2018-06-21 22:07:44 följande:

Det känns okej... Skönt att ha ett datum även om jag helst hade velat föda vaginalt.

Synd att det inte gick som du önskat. Men kan tänka mig att det finns en trygghet i att veta datum, tid och hur det kommer gå till. Hur många dagar innan BF har du fått tid?

Jag tror inte att den delen är riktigt över för min del... Tror att bebisen satt sig på tvären igen. Nu när jag borstade tänderna kände jag att han bökade och det tryckte till ordentligt i magen, så mycket att jag stelnade till och drog efter andan. Nu när jag känner på magen så känner jag något hårt på båda sidorna, mest troligt bebisens huvud och rumpa...
  • 13mila

BFLISTA

3 Hermioney, tiiitti

6 13mila

7 Iowhannah, Anastacia80

9 tellismom

10 twoblirthree

13 mamadana

18 Horisonten

19 malikan, Fins mamma

23 ostbågen

31 Perpen

• 13mila

Stort grattis alla ni som fött! Så roligt att bli påmind vilka powerkvinnor vi är! Bära ett barn i 9 månader, med allt vad det kan innebära, från kroppsliga till psykiska påfrestningar och sedan gå igenom en förlossning, vaginalt el. kejsarsnitt. Och att inte glömma all denna väntan för att få träffa våra små...

Våra partners kan aldrig fullt ut förstå vad detta innebär. Hejja alla som har en förlossning framför sig! Våra bebisar kommer ut förr eller senare!

Själv har jag BF på fredag, ligger nu på soffan med lätt molnvärk, intalar mig att det är kroppen som börjat förbereda sig... Men inga andra tecken. Med dottern födde jag på BF+12, och försöker ställa in mig att det kan bli så även denna gång...

• 13mila
    tiiitti skrev 2018-07-05 15:17:30 följande:

Jag har också svullnat något fruktansvärt om fötterna sen förlossningen. Kommer inte i mina sandaler som jag köpte förstora i slutet av grav.

Har har bara tappat 3 kg sen jag skrevs in på förlossningen, och då vägde ju bara bebisen nästan 4kg.??

Går med stödstrumpor dagligen nu och hoppas de ska släppa

När jag födde dottern för 2 år sedan var jag supersvullen om fötterna, hade massa vätska. Använde stödstrumpor och högläge, och spang mycket till toaletten. Blev bättre ca 1 vecka efter förlossningen, men kommer ihåg att jag fick låna sambons badtofflor när jag gick ut... Värmen gjorde väl inte saken bättre.
  • 13mila

Jag är på BF+10, har tid för igångsättning lördag 21/7, men gissar att bebisen kommer innan dess. Har sedan imorse värkar med 4 min mellanrum, men de känns enbart när jag fokuserar på de eller sitter/ligger ner. Jag ringde till Förlossningskoordinatorn som rekommenderade att jag inväntar mer intensiva värkar som känns mer och som jag inte kanske kan hantera. Hon förvarande att det kan gå snabbt när de väl tilltar i styrka då jag är omföderska men hon tycker inte att jag behöver klocka de något mer.

• 13mila
    Iowhannah skrev 2018-07-16 12:43:47 följande:

Spännande! Hoppas att det är på gång nu! Det är ju bra att röra på sig också, för att hjälpa bebisen att ta sig nedåt, men jag förstår om du helst är stilla för att kunna känna värkarna.

Har försökt vara igång under dagen, bara för att inte tänka på det. Vi åkte iväg och badade men till en sjö nära sjukhuset och med BB väskan i bilen... Värkarna har blivit lite starkare men inget som jag känner att jag inte kan hantera eller att jag behöver smärtlindring... Med dottern gick jag med värkar natten till måndag-onsdag, hon föddes sent på onsdagen, och det verkar som att även detta blir utdraget. Bara konstatera att mina barn trivs i magen, hon är född på BF+12, och att de inte har bråttom ut när det väl startar :)

Hur går det för dig?
  • 13mila

Lycka till nu lowhannah! Snart har du din bebis i famnen!

Jag ligger på BB med vår son i famnen. Födde inatt på BF +13, var på förlosningen i 18 timmar! Det var en pärs, men nu är det klart.

• 13mila
    Iowhannah skrev 2018-07-19 13:04:00 följande:

Åh, stort grattis! Hur mår ni nu?

Här har de tagit hål på hinnorna och värkarna har ökat i både styrka och frekvens. Jag hoppas på att slippa dropp, men räknar ändå med att det kommer behövas.

Imponerad att du klarar av att skriva här med värkar :) Hejja dig!

Vi mår bra och väntar på att åka hem från BB.
Svar på tråden Bf juli 2018