Inlägg från: Sofiaaa94 |Visa alla inlägg
  • Sofiaaa94
    Meedaa1 skrev 2018-01-22 10:35:13 följande:

Nyfiken på hur många som berättat om graviditeten

Har tänkt vänta men råkar sägas ????

Jag är i vecka 18 nu.

Vi berätta för våra familjer rätt tidigt. Just ifall något skulle hända, så ville vi kunna vara nere utan att behöva förklara oss för mycket och för att få stöd. Vi berätta för dom i v.7

Även Våra närmaste vänner berätta vi ungefär då också. Båda paren har barn, så vi kände att då kan vi fråga och prata med dom om vi undrar över något.var faktiskt väldigt skönt.

Berätta för jobbet i v. 12-13. Kände då att jag inte orkade vänta. Mådde ju lite halv dåligt vissa dagar så va skönt att slippa ljuga att man mådde bra.

Annars väntade vi till efter kub i v.14 att berätta för fler.

Fortfarande många som inte vet om,men det berättar vi om vi träffas. Vi har inte lagt ut något på sociala medier och känner inte behovet av att göra det.
  • Sofiaaa94

Hej! Jag har bf 1 juli! Nu önskar jag att bebisen kommer. 1vecka till bf idag, men känns som bebisen aldrig kommer komma ut.

• Sofiaaa94

Jag känner mig aldrig hungrig, kommer på att jag inte ätit när jag börjar må dåligt eller får blodsockerfall. Oftast är det lunchen jag glömmer då sambon inte är hemma, annars påminner han mig att vi måste äta. när jag äter så kan jag äta stora portioner, blir förvånad själv när tallriken är slut. Nu har jag 5dagar till bf... Känner mig så tung och trött, och vill kunna röra mig och vända mig i sängen utan att det ska göra ont.

Längtar att hellre få vakna av en bebis På nätterna istället för onda värkar, vara kisdnödig,ha ont i ischias eller halsbränna...

Kämpa på alla! ?

• Sofiaaa94
    malikan skrev 2018-06-26 23:10:52 följande:

NU jävlar gick mitt vatten här!! Herregud inte redo alls

Men åååhh vad spännade!! Mycket värkar?

Lycka till!!!
  • Sofiaaa94

Men lilla bebis ligger fixerad och väldigt djupt enligt barnmorskan. Har den gjort ganska många veckor nu. Den har dessutom endast sparkat på ena sidan senaste 2 månaderna... Tills plötsligt idag!! Då sparka hon på andra sidan?! Någon som varit med om samma?

Har senaste nätterna dessutom sovit hela nätterna,vilket jag inte gjort sen i januari. Har små ont och är öm i hela magen och nedre ryggen. På söndag är det BF, så hoppas killen vill komma ut snart, men känns som jag kommer gå över tiden så långt man bara får typ.

• Sofiaaa94
    Iowhannah skrev 2018-06-29 21:58:04 följande:

Jag har inte varit med om samma men min bm sa att även om bebisen är fixerad så kan den röra på sig och lägga sig på andra sidan osv så det är ingen fara :)

Alltså, den här sista tiden är verkligen jättejobbig! Jag går bara runt och letar förlossningstecken hela tiden. De senaste två dagarna har jag varit supertrött, disträ och lös i magen och självklart tar jag det som att bebisen är redo snart... Dock sa barnmorskan jag träffade i går att man ofta ser att andra barnet kommer i ungefär samma tid som första, så då har jag väl en och en halv vecka kvar -.-

Ja, var tvungen att googla lite och läste att dom kan göra så. Men så skumt att det aldrig hänt förut!

Ja, man önskar man hade ett exakt datum då det sätter igår. Jag har haft väldigt jobbig graviditet med foglossning,ischias nerv ikläm och mycket sammandragningar tidigt. Och senaste 2-3 månaderna har jag haft mycket förvärkar... Så känns som jag alltid kommer ha det såhär och bebisen aldrig kommer komma ut så har ställt in mig på att jag går över iallafall 14 dagar..

Så om jag har ont så tror jag det är förvärkar hela tiden.. För dom gör riktigt ont ibland...
  • Sofiaaa94

Vakna vid 6 imorse och trodde jag behövde kissa.. Men insåg sen när det redan var blött att det inte var kiss!! Vattnet har gått!! Har bf idag dessutom!! Värkar är igång men oregelbundna.. Ska in på kontroll vid 10.00. Hoppas på att få stanna kvar då det gör så pass ont vid värkarna just nu. NERVÖS!!!

• Sofiaaa94

Den 1/7 kom vår dotter! Var en ganska snabb förlossning. Fick lite komplikationer efteråt men det löste sig och jag mor bra nu. Fick stanna några extra dagar på BB då var tjej hade lite hög sänka osv. Men hon är frisk och mår bra och nu är vi hemma.

Lycka till alla som snart ska få bebis.

• Sofiaaa94
    Twoblirthree skrev 2018-07-06 16:27:16 följande:

Grattis!!

Själv sitter jag o tittar på fotbolls vm o äter glass medan sambon tog en cykeltur med 2 åringen till biblioteket. :)

Trött på detta nu, främst att man inte kan/orkar göra något. 4 dar kvar till bf.

Åh tack! Ja, exakt kom på bf. Dagen innan hade jag inga käningar mer än det jag haft senaste månaden. Sen vakna jag 6 på morgonen och vattnet börjasd sippra. Och då kom även värkar som blev starkare och starkare ju mer tiden gick. Så det kan bara köra igång!

Bara kämpa! Jag ställde in mig På att gå över tiden. Men tänk att du har en bibis inom ca 2 veckor. Ta en dag i taget och försök underhåll dig med saker om du orkar. Vi har hos ett par kompisar dagen innan för jag kände ja behövde komma hemifrån för att tänka på annat.

Kämpa på!!
Svar på tråden Bf juli 2018