Inlägg från: SskSabina86 |Visa alla inlägg
  • SskSabina86

Bf juli 2018

Hermioney skrev 2018-06-11 09:26:14 följande:

När jag vaknade såg jag en enorm blöt pöl i sängen.

En halv meter!

Jag förstår inte vad det är. Är det svett eller fostervatten?

Jag svettas fruktansvärt varje natt men sängen har aldrig varit blöt.

Nån som vet vad den pölen kan vara?

Igårkväll precis innan läggdags rann en droppe fostervatten längs insidan av mitt ben.

Kan absolut vara så att du läcker fostervatten, det bör ju inte vara någon fara men jag skulle ringa till förlossningen och rådfråga. 
  • SskSabina86
    Hermioney skrev 2018-06-11 09:26:14 följande:

När jag vaknade såg jag en enorm blöt pöl i sängen.

En halv meter!

Jag förstår inte vad det är. Är det svett eller fostervatten?

Jag svettas fruktansvärt varje natt men sängen har aldrig varit blöt.

Nån som vet vad den pölen kan vara?

Igårkväll precis innan läggdags rann en droppe fostervatten längs insidan av mitt ben.

Kan absolut vara så att du läcker fostervatten, det bör ju inte vara någon fara men jag skulle ringa till förlossningen och rådfråga. 
  • SskSabina86
    Iowhannah skrev 2018-06-09 20:56:37 följande:

Tredje dagen med sammandragningar och förvärkar. Inget som gör direkt ont, men det känns såklart. De tycks framför allt komma när jag sitter ner.

Det känns även som att bebisen ligger väldigt långt ner och dessutom borrar ner sig längre och längre, men det kan vara önsketänkande också. Dock känner jag ett tryck jag aldrig kände med första barnet, det känns både neråt livmodertappen och bak mot ändtarmen.

Förhoppningsvis gör det någon nytta och hon får för sig att komma tidigare än planerat :)

Hej! Jag hade exakt den där känslan med mitt andra barn men inte med första. Hon kom på BF-3 efter en snabb förlossning (6h totalt) Väntar nu mitt tredje med BF 18/7, känner inget som ovan men jag tror det kommer. När har du BF?
  • SskSabina86
    Hermioney skrev 2018-06-11 09:45:37 följande:
    Hur långt efter "läckaget" föddes ditt andra barn?

Jag har BF 3 Juli.

Imorgon är det 37+0.
    Jag hade inget läckage, jag svarade på inlägget som lowhannah skrev om tryck nedåt Glad. För mig har vattnet gått precis innan krystvärkarna båda gångerna. 
  • SskSabina86
    mamadada skrev 2018-06-26 12:45:08 följande:
    Nej, vi valde att ta ut henne ur dagis med samtycke med pedagogen,(hon höll med oss 100%,men endå gjordes ingen anmälning) då ett par av fröknarna särbehandlade henne och var väldigt oproffsiga. :( synd att ett litet barn ska behöva vara med om sådant pga etnicitet. 
    Så vi har absolut ingen att få hjälp av. Får väll bli en doula eller antingen att min man är med henne...Tack för tipset endå :)
    Hej! Vilken jobbig situation Rynkar på näsan. Ett fyraårigt barn tror jag inte att man får ha med sig vid en förlossning. 
    Det finns olika barnvaktstjänster att hitta på internet, om du kollar upp det nu så kanske din dotter hinner träffa sin barnvakt i förväg. Hoppas att det löser sig för er, stort lycka till!
  • SskSabina86

Hej allihopa! Jag har BF om 3 veckor dvs 18 juli. Har de senaste 2-3 dagarna inte mått bra alls. Mår illa, har jättesvårt att äta pga jag har ingen aptit, mår illa och blir mätt på en gång. Sen är jag extremt trött, sover kanske 14 h om dygnet minst. Har ingen ork alls. Som tur är har jag precis slutat jobba, det hade inte gått annars. Det känns nästan som det gjorde i första trimstern Rynkar på näsan. Detta är mitt tredje barn och jag mådde inte såhär i slutet av graviditeten med de andra två. 
    Någon som känner igen sig i detta? 

• SskSabina86

Skönt att fler känner igen sig. Var inte riktigt förbered på detta då jag som sagt inte mått såhär mina tidigare 2 graviditeter. Men som sagt det är väl bara att härda ut och tänka på de stackare som har det ännu värre. Hoppas innerligt att man slipper gå över tiden. 

Svar på tråden Bf juli 2018