• Milou3

Bf juli 2018

Utvandraren2 skrev 2018-06-07 23:35:37 följande:

Intressant att veta hur det fungerar i Sverige. Här blir ingen sjukskriven längre än bf-20 eftersom på bf-21 går vi alla hem oavsett. Så slipper det problemet. Borde verkligen vara i Sverige med! Då kan man vara ledig utan att känna skuld till arbetsgivaren eller behöva ta ut semester eller FL.

Nej men Gud så borde det verkligen inte vara i Sverige med! Jag känner noll skuld! Är bara otroligt tacksam att jag blivit sjukskriven fram till Bf så bebis får komma ut med en så frisk och utvilad mamma som det är möjligt.
  • Milou3
    Iowhannah skrev 2018-06-27 21:28:21 följande:

Hm, okej. Då är frågan om man vågar ställa sig in på att föda tidigare än förra gången...

Första kom på Bf+9 och andra på Bf+5 och är nu i v.35 så räknar med att gå över 10 dagar denna 3:e gång - då blir jag glatt överraskad om den kommer tidigare :) lite så tänker jag.
  • Milou3
    tiiitti skrev 2018-06-30 08:50:27 följande:

Min slempropp släppte när jag va på toa kl 4 inatt, men sen inget mer. Sovit jättegott tills nu.

Med sonen kom värkarna igång direkt efter den släppt, men verkar inte va så denna gången :/

Åh vad spännande! När har du Bf?
  • Milou3
    tiiitti skrev 2018-06-30 10:26:18 följande:

På tisdag. BF-3 idag.

Hoppas värkarna kommer igång under dagen, men har förstått att den kan släppa flera dagar innan, så kanske inte händer mer just nu...

Med min son så släppte slemproppen 8-9 timmar innan han föddes så håller tummarna att detta är startskottet för dig!

Längtar efter min slempropp ;) typ.
  • Milou3
    Sofiaaa94 skrev 2018-07-01 08:38:39 följande:

Vakna vid 6 imorse och trodde jag behövde kissa.. Men insåg sen när det redan var blött att det inte var kiss!! Vattnet har gått!! Har bf idag dessutom!! Värkar är igång men oregelbundna.. Ska in på kontroll vid 10.00. Hoppas på att få stanna kvar då det gör så pass ont vid värkarna just nu. NERVÖS!!!

Stort lycka till!
  • Milou3
    Sopp skrev 2018-07-02 19:49:52 följande:

Grattis till alla nya bebisar! Själv ligger jag hemma med feber och ryggont som bara den. Känner mig också deppig över min mans engagemang i detta - min fyraåring visar mer intresse och omtanke för magen än barnets far. Typ planerar att åka på svensexa med övernattning fyra dagar innan BF och blir upprörd om jag ens antyder att det kanske är en dålig idé - nu när jag är sjuk så är hans enda intresse att hans morgondag eventuellt är förstörd för han bjudit över sina vänner för att se fotboll. Jag tycker också att det är jättekul med VM men min närvaro verkar vara sekundär. Den enda som krupit upp i sängen för att krama mig och fråga hur bebisen mår är som sagt fyraåringen .. känner mig så less

Vilket jävla svin! Ursäkta språket men fy fan vad trött jag är på dessa jävla egomän. Tycker de poppar upp mer och mer. Är väl mina gravidhormoner som inte har ett uns överseende längre också kanske.

Njut av sonen och bebis i magen. Fokusera på det och krya på dig!
  • Milou3
    Iowhannah skrev 2018-07-13 09:11:09 följande:

Hinnsvepningen gick bra! Det gjorde skitont men jag fick beröm för hur bra jag slappnade av :)

Öppen 4-5 cm, tappen ca 1 cm och mjuk. Enligt bm blir det bebis i dag! :D Vi ska in på förlossningen om 20 minuter för kontroll och sen får vi se vad som sker. Barnvakten är iaf inringd och min mamma är förvarnad.

Så spännande! :D

Härligt! All lycka till :)
Svar på tråden Bf juli 2018