Inlägg från: Fins Mamma |Visa alla inlägg
  • Fins Mamma

Bf juli 2018

Iowhannah skrev 2018-05-23 19:19:06 följande:

Glöm inte det faktum att man (iaf jag) OFTA tappar ord eller tar fel ord när man pratar! Min sambo kan ha jättekul åt det, själv är jag inte superimponerad direkt...

Jag blir irriterad på mitt barn för minsta lilla. Han vill leka med mig, jag pallar inte. Han vill äta, jag orkar inte laga mat (det blir sånt som finns färdigt i kyl och frys). Han leker själv, jag tycker att han låter för mycket.

Jag har en känsla av att den här sista tiden kommer bli låååååååång!

Tänk dig då att växla mellan svenska och engelska (sambon engelsktalande i huvudsak)
    ?
  • Fins Mamma
    Perpen skrev 2018-05-29 09:52:52 följande:

I natt drömde jag att förlossningen startade. Fick en liten pojke och det gick superfort och gjorde inte ont alls. :) Haha. Så snopet att vakna och inse att det är över 2 månader kvar. Har ni bestämt namn eller funderar ni? Vi kan inte bestämma oss. Inget känns helt rätt.

Japp. INES bor därinne
    ?
  • Fins Mamma

Var på tillväxtultraljud idag. Allt såg toppen ut. Tydligen har det skrivits in i journalen att det är en aktiv bebis därinne haha.

I gruppen på en jag ät med i föddes första julibebisen i lördags

?
  • Fins Mamma
    malikan skrev 2018-06-03 20:41:57 följande:

Börjar oxå känna mig lite nedslagen och besegrad nu, förvärkarna har ökat rejält under några dar, kan inte köra bil längre sträckor och har konstant mensvärk och det trycker på rejält när de kommer.. Börjar känna att antingen får den komma ut nu eller så kan det lägga av, tar så mycket på humöret och orken att bli stående och flåsa värkar hela tiden..

Jag har också förvärkar. Inte roligt längre. Ska ringa bm imorgon och kolla om de vill att jag kommer in för någon koll.
    ?
  • Fins Mamma
    Twoblirthree skrev 2018-06-04 10:55:17 följande:

Hur har det gått?Hur har det gått?

Jag fick stränga order om väldigt mycket vila. Så sambon som tjatat om det fick rätt
    ?
  • Fins Mamma
    Iowhannah skrev 2018-06-06 13:05:29 följande:

En lite specifik fråga: är det någon av er som fått barn tidigare som även fått tabletter för att stoppa mjölkproduktionen? Kan man ha vanlig bh efter förlossningen, eller måste man ändå ha typ amningsbh eller stor träningsbh?

Eftersom det är flera som har teorin att jag kommer föda innan bf så kommer jag packa bb-väskan i nästa vecka och då är det bra att veta vad för kläder jag ska räkna med att ta med mig (till mig själv).

Jag har precis lagt en stor beställning på förlossningsbindor, nattbindor och vanliga bindor för att ha hemma när det väl behövs.

Här får man tydligen ingen tablett längre ????
    ?
  • Fins Mamma
    Iowhannah skrev 2018-06-06 22:16:47 följande:

Eh, va? Är inte det jättekonstigt? Det finns massor av folk som inte vill/kan amma av olika anledningar, onödigt att låta deras mjölkproduktion sätta igång då.

Tydligen ska man ha en jättetight nu typ.

Jag vill ha tabletter.
    ?
  • Fins Mamma
    Perpen skrev 2018-06-07 15:10:22 följande:

Varit på tul nu. Bebisen ligger på sidan/ i säte. Jag hade misstänkt det. Tack och lov har den ju några veckor på sig att byta ställning. Nån mer som varit på tul? Var bebisen fixerad för er?

Enligt mätningarna väger den knappt 2kg och det ska tydligen vara normalt. Själv blev jag lite paranoid och fick för mig att bebisen kommer tjocka till sig och bli enorm innan förlossningen. :-/ vad vägde era? Jag har gjort tul innan men kan inte minnas vad de vägde då.

Omföderska och då kommer hon tydligen troligtvis inte fixera sig säger de. Hon har huvudet nedåt iaf
    ?
  • Fins Mamma
    malikan skrev 2018-06-07 17:12:38 följande:

Min läkare sjukskrev mig till 5/8, om bebis kommer innan, måste jag avbryta sjukskrivningen för FP eller kan jag ansöka från 6/8 om FP, nån som vet?

Sjukskriven till 1 vecka före ouch har inte tänkt tanken än ???? hoppas också på svar
    ?
  • Fins Mamma
    Iowhannah skrev 2018-06-07 21:58:36 följande:

Varför är du sjukskriven så länge då?

Jag är sjukskriven till BF, vilket känns rätt logiskt. Man kan vara sjukskriven från sin föräldraledighet, då får den andra föräldern vara föräldraledig, men det låter ju onödigt ifall sjukskrivningen är graviditetsrelaterad. Tycker jag iaf.

Till mig så läkaren att de inte sjukskrev sista veckan så har tagit semester då (skönt att få några dagar rikt8g lön ;)
    ?
Svar på tråden Bf juli 2018