Horisonten skrev 2018-05-15 10:22:22 följande:
Måste fråga vad ni tror.
Igår hade jag vad jag tror var sammandragningar ev förvärkar. För hela magen spände som bara den samtidigt fick jag ont i framfogen/underlivet. Häl i sig kanske 30-60 min gjorde ganska ont faktiskt. Kan de varit ond sammandragning eller kombinerat foglossning sammandragning? Vad tror ni? Jag har ju extrem jävla foglossning men då brukar jag inte få stött viss så utan brukar ju vara mer ihållande. Lugnade sig sen på kvällen men gjorde ont och fick andas igenom. För sen hade jag så ont gällande foglossningen i höfterna och ljumskarna och ner i låren. Även fram till men mer ihållande. Med sammandragningen gjorde som ont i underlivet svårt och förklara.
Skall ta detta med min bm på fredag när jag skall dit men ville kolla. Länt någon gång idag bara men lite lika ont än. Men har ny bm så mycket annat som man vill gå igenom och lära känna henne.
Bebis var även lite lugnare igår tills kvällen kanske pga värmen eller pga allt annat igår. Jag mådde väldigt dåligt och så ledsen igår pga smärtan och illamåendet som fortfarande är kvar. Så trött ich ledsen på att vara gravid. Fast jag vill njuta och ta vara på denna sista gravidteten. Men svårt när man har så ont. Vet inte hur jag skall orka ha så jäkla ont och må såhär dåligt både fysiskt och psykiskt flera veckor till. :( Jag hoppas så att jag är mogen vid min bedömning för igångsättning eller att de öndå kan sätta igång mig även om jag inte är mogen. För villkunna vara en bra mamma till mina 3 sen och även bra fru. Vilket jag känner att jag inte är nu:(
Förlåt för långt inlägg. Behövde få skriva av mig lite...
Är ju på min första graviditet, så är verkligen inte rätt person att svara. Men jag har vaknat en natt av att jag hade som sammandragning fast inte hela livmodern, utan bara nertill samtidigt som jag hade som mensvärk. Typ samma känsla som när livmodern ska krama ut mensen första dagen i mensen. Det gjorde inte jätteont, men det var mer än en sammandragning (som för mig bara är obehaglig).Jag tänkte direkt att -aha, är det så här en förvärk känns!
Fick tre eller fyra stycken, sen somnade jag om. Har inte haft någon mer på två veckor nu.
Min bm sa att jag ska ringa förlossningen nästa gång jag får dem, om jag får fler än bara några få i följd.
Hoppas det är till ngn hjälp!