• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Jean89A

Haha känns som typ alla har varit snabba o ringt bokat för samtal ja ja får nog ringa i morgon o boka för en tid
    Just nu är ja typ beräknad att vara i vecka 5 tror jag. Har inte direkt räknat på det :-5

• Malinwt

Stellan88 skicka ett meddelande till NeaK så lägger hon till dig i gruppen på fb :) jag vet inte hur man gör hehe..

• Iowhannah
    Jean89A skrev 2017-11-08 18:52:18 följande:

Haha känns som typ alla har varit snabba o ringt bokat för samtal ja ja får nog ringa i morgon o boka för en tid

Just nu är ja typ beräknad att vara i vecka 5 tror jag. Har inte direkt räknat på det :-5

Vet du inte när du hade din sista mens?
  • Iowhannah
    Polkagrisen85 skrev 2017-11-08 18:01:18 följande:

Vi har kub inbokat den 27 dec. Hade hoppats på veckan innan så man kunde avslöjat på nåt kul sett på julafton men får gott vänta och ta det Nyår :)

Vi ska ju göra VUL på måndag och om det visar sig leva nåt i mig så kommer vi berätta det som julklapp. Jag hoppas på att få med mig en bild för då ska jag lägga den i ett kuvert med texten God jul morfar och låta sonen ge det till min pappa :) På bilden tänker jag sätta nån post it med texten ?vi ses i sommar?.
  • FruFalk

Hej!

Plussade i förrgår, är i v 4+2! Första graviditeten o en efterlängtad sådan!

Ska på första möte i slutet på november.

Hur känner ni i magen??? Hos mig spänner det lite ibland.

Min man säger att jag börjat lukta konstigt, från munnen tror han, inte bra!! Jag jobbar som lärare o det är inte bra med dålig andedräkt.... Någon mer som har samma problem??

Jag är jättenervös över att något ska gå fel, någon mer som känner så?

• Polkagrisen85
    Iowhannah skrev 2017-11-08 20:30:55 följande:
    Vi ska ju göra VUL på måndag och om det visar sig leva nåt i mig så kommer vi berätta det som julklapp. Jag hoppas på att få med mig en bild för då ska jag lägga den i ett kuvert med texten God jul morfar och låta sonen ge det till min pappa :) På bilden tänker jag sätta nån post it med texten ?vi ses i sommar?.
    Det är så vi ska göra om kuben är bra :) fast till nyår :) då ser man att det är en bebis & har vi tur så får vi även i 3D :) fick det med sonen , såg ut som en räka :)
  • Iowhannah
    FruFalk skrev 2017-11-08 20:36:12 följande:

Hej!

Plussade i förrgår, är i v 4+2! Första graviditeten o en efterlängtad sådan!

Ska på första möte i slutet på november.

Hur känner ni i magen??? Hos mig spänner det lite ibland.

Min man säger att jag börjat lukta konstigt, från munnen tror han, inte bra!! Jag jobbar som lärare o det är inte bra med dålig andedräkt.... Någon mer som har samma problem??

Jag är jättenervös över att något ska gå fel, någon mer som känner så?

Grattis! Har ni försökt länge?

Jaadu, livmodern spänner och drar. Igår hade jag som stickningar i den när jag åkte till jobbet men annars brukar det vara värst på kvällen. Det är ändå ganska skönt att lägga sig med molvärk och vakna utan att känna nånting.

Jag kan garantera att du inte är ensam om att vara orolig över att nåt ska gå fel, jag tror de flesta känner så i början. Kanske speciellt vi som tidigare haft missfall (och vi är några stycken i tråden).
  • Iowhannah
    Polkagrisen85 skrev 2017-11-08 21:31:55 följande:

Det är så vi ska göra om kuben är bra :) fast till nyår :) då ser man att det är en bebis & har vi tur så får vi även i 3D :) fick det med sonen , såg ut som en räka :)

Vilken vecka är du i? Känns som att det är för tidigt för kub då men det kanske det inte är. Hmm... jag räknade ut att jag går in i v 13 runt jul så du borde vara lika långt gången som jag. Eller lite längre.
  • Polkagrisen85
    Iowhannah skrev 2017-11-09 04:32:40 följande:
    Vilken vecka är du i? Känns som att det är för tidigt för kub då men det kanske det inte är. Hmm... jag räknade ut att jag går in i v 13 runt jul så du borde vara lika långt gången som jag. Eller lite längre.
    Jag är i v 12 i julveckan :) är 5+4 idag .
  • Polkagrisen85
    Iowhannah skrev 2017-11-09 04:32:40 följande:
    Kuben är ju oftast vid v 12;)
Svar på tråden Bf juli 2018