Inlägg från: Mamma till S |Visa alla inlägg
  • Mamma till S

Bf juli 2018

Ni som har fött fler barn!

Hur har era fl startat? Haft lite sammandragningar o förvärkar, mår väldigt illa o måste gå på toa o göra nr 2 hela tiden! Med dottern kände jag ingenting förens på natten då hon kom. Med andra så var det också en orolig mage innan allt satt fart.

Vill verkligen inte gå över heller o är mer än redo nu att träffa bebis!!!!! 16 dagar kvad o det känns som en evighet!

• Mamma till S
    Hermioney skrev 2018-07-03 16:29:30 följande:

Nu när jag tänker efter, varför ska man ha isofix till bilbarnstolar? De tar man väl aldrig ut ur bilen? Det är väl bara babyskyddet man kånkar på? -Eller?

Isofixen gör att stolen sitter säkrare än bara bältet, eller säkrare men basen som babyskyddet sitter i, hakar man fast i stålöglor i bilens säte o där sitter isofixet på plats, då slipper man böka varje gång med bältet runt skyddet! Klickar bara i o ur :)
  • Mamma till S

Nu när jag tänker efter, varför ska man ha isofix till bilbarnstolar? De tar man väl aldrig ut ur bilen? Det är väl bara babyskyddet man kånkar på? -Eller?

Minskar även risken för felmontering o vid krock ökar isofixen säkerheten jämfört med bara bältesmontering.
  • Mamma till S

Minskar även risken för felmontering o vid krock ökar isofixen säkerheten jämfört med bara bältesmontering.
  • Mamma till S
    ritualz skrev 2018-07-03 18:18:34 följande:

Jag hoppar in här också. BF den 11 juli och har 7 dagar kvar imorgon. Det går verkligen som mest långsammast nu...

Går och känner efter och väntar på minsta lilla smärta men icke...inte något

Har bf på fredag o känner mig så otålig nu.

Första barnen kom som imorn o andra på bf.. men nej, nada, ingenting!! Tvivlar på att jag är gravid haha.
  • Mamma till S
    ritualz skrev 2018-07-03 18:32:24 följande:

Men åh! Det är ju verkligen snart! Hoppas din lilla kommer ut som en raket närsomhelst, det hoppas jag att min lille pojk gör. Meen jag är ju förstföderska så det skulle inte förvåna mig om jag gick över hundra veckor, usch!

Ja o jag känner av kroppen hela tiden o minsta ont haha men det händer inget, det kommer inte igång alls :( vill bara ha ut korven nu, åh!! Bebisgosa! Hoppas din också snart tittar ut, heja våra små <3
  • Mamma till S

Usch. stackare med tån, hoppas det inte är nån större fara. Hur mår den nu? Bruten? :(

• Mamma till S

Så kom äntligen vår älskade prins 7/7 , efter ett dygn med smärtsamma o oregelbundna helv...värkar! Konstigt att man kan glömma bort hur jävla ont det gör att föda haha men kanske tur iofs! Hann vara inne på fl i hela 22 minuter innan han gjorde entré i denna värld o stal våra hjärtan! Älskade älskade lilla hjälten vår. <3 Med en matchvikt på 2788g o 50 cm lång. Nu ska han ammas/koppas varannan timme dygnet runt. Mannen åkte precis hem då vi inte kunde få till barnvakten fler dagar (det visste vi iofs) men fy så jobbigt det blev! O jag är så jävls lycklig men sitter på BB o gråter i rummet, haha alla dessa ljuvliga hormoner som kommer o går hela tiden.

Men jag är världens rikaste o lyckligaste TREbarns mamma! :D

• Mamma till S
    Iowhannah skrev 2018-07-08 17:07:05 följande:

Grattis till bebisen, bra jobbat! Hur mår han? Varför ska han äta varannan timme, är det för atr han vägde så lite?

Vi mår jättebra allihopa! O stort tack :) är inne i vår bubbla nu o bara njuter.

Längtar tills syskonen får träffa sin nya bror, magiskt!! <3

Ja precis, pga vikten är det. Han räknas till neo pga det, varför vet jag inte för som sagt, han mår bra! Plutten. Äter bra o sover gott gör han :D
  • Mamma till S
    3hjärtan skrev 2018-07-08 17:17:43 följande:

Stort grattis ! Vilken vecka?

Tack så jättemkt :) han kom i v 40+1..

Förstår inte riktigt hur han kan va såå liten då, hehe. Var på tul i v 35 o gjorde en uppskattning på vikt o då vägde han 2500 o låg då lite högre i vikt än genomsnitt. Så han har ju inte växt så mkt mer efter det. Men han mådde bra när han for ut hehe o även moderkakan var fin. :) Bara en liten skrutt helt enkelt.
  • Mamma till S
    kattnos skrev 2018-07-08 17:42:29 följande:

Grattis! Åh, så häftigt det måste vara :) NJUT!!

Himla himla mysigt! :D stort tack!! Det gör vi, för fullt! <3
    malikan skrev 2018-07-08 16:53:56 följande:

Grattis!!!

Tack :) <3
  • Mamma till S
    Iowhannah skrev 2018-07-08 17:11:17 följande:

Vi har precis lagt om den och den verkar inte bruten. Förmodligen bara ett köttsår. Gör förjävla ont dock! Eftersom det är lilltån, och jag har riktigt små lilltånaglar, så är det nästintill omöjligt att se om nageln sitter kvar eller inte. Hoppas iaf att den känns bättre i morgon, jag vill ju föda barn nu, inte fokusera på en sketen tå!

Åh fy , stackare!! Hemskt. :( Hoppas det könns bra eller bättre snart så, som du säger, du för fokusera på att föda barn ist :D

Hoppas <3
Svar på tråden Bf juli 2018