Swoosh skrev 2018-01-28 07:41:24 följande:
Ok. Berätta mer om IL! Hur funkar det? Jag har läst en del om det, men hur använder du det? Hur långt inför transfer börjar du använda Trombyl? Jag har fått recept på Trombyl från Riga, och dom vill att jag ska göra ett koagulationstest hos dom i samband med transfer, och sedan börja med Trombyl ifall det visar sig att jag behöver. Funderar dock på om jag borde strunta i testet, och ta Trombyl på eget bevåg oavsett... Vad jag förstår så tror man inte att det kan skada.
Trombyl och fragmin ska jag enligt ordination börja med i samband med transfer, men detta försök började jag redan på cd1. Koagulationstest ingick i immunutredningen och jag vill minnas att jag visade viss proppbenägenhet, men det var inte mitt huvudsakliga problem. IL tog jag så länge jag var patient hos grekisk läkare utifrån vad mina provsvar visade. Tog ibland prover så tätt som varje vecka för att kunna övervaka reaktioner i immunförsvaret och sätta in IL vid behov. I början av graviditeten (redan innan plus) tog jag dropp nästan varje vecka, sen kanske jag snittade på 1/mån. Nu följer jag tidigare behandlingsplan och tar dropp under de veckor som jag ordinerats det, samt vid symtom på immunattack.