• Swoosh

Äggdonation 2018

Swoosh!!!

-Vad var det där?

-Det var ditt liv!

Ja ungefär så var det. När jag började tycka att det var dags att skaffa barn, så hade tåget liksom redan gått.

Jag har följt div ÄD-trådar här på FL, sedan ett år tillbaka, men inte vågat hänga på. Ni har varit och är ett stort och viktigt stöd ska ni veta, och ibland den enda kunskapskällan i Äggdonations U-landet Sverige! I Sept 17 gjorde vi (min man och jag) vår första ÄD på AVA Riga. Vi satte in två tre dagars, använde embryo glue och höll tummarna så de vitnade. Tyvärr så fastnade det inte. Vi har 11 eskimåer i frysen, och runt den 23/2-18 ska vi (förhoppningsvis) sätta in två blastocyster. Igår var jag hos min gyn och kollade endometrium, samt gjorde en ?endometrium scratch?. Sköterskan hjälpte mig att ta Procrensprutan, så nu är vi på gång igen! Pust! Äntligen vågade jag hoppa in här! Hoppas att vi kan vara ett stöd för varandra! ????

• Swoosh

Jag läser ALLT jag kommer över i ämnet Äggdonation, men det är inte mycket... Tar gärna emot tips på bloggar, böcker, poddar...

Här kommer några av mina favoriter:

Den tuffaste ronden av boxaren Åsa Sandell (svinbra)!

IVF podden

Jag vill ha barn (pod)

• Swoosh

Tack! Ska kolla den tråden! Har massor av frågor... Hur många försök gjorde du innan det lyckades med sonen? Hur medicinerar du? Hur ser du på att använda Trombyl utan att ha gjort koagulationstest? Använder du omega3? Alla tips och trix är välkomna... ;D

• Swoosh

Ok. Berätta mer om IL! Hur funkar det? Jag har läst en del om det, men hur använder du det? Hur långt inför transfer börjar du använda Trombyl? Jag har fått recept på Trombyl från Riga, och dom vill att jag ska göra ett koagulationstest hos dom i samband med transfer, och sedan börja med Trombyl ifall det visar sig att jag behöver. Funderar dock på om jag borde strunta i testet, och ta Trombyl på eget bevåg oavsett... Vad jag förstår så tror man inte att det kan skada.

• Swoosh

Åh vad roligt att vi är fler som kan följas åt! Håller tummarna för ett toppen HCG idag Den som väntar! Och Zwillinge86, stor kram inför morgondagen!

• Swoosh

Solen75, härligt att det ändå är så nära nu! Jobbigt med all väntan och oro...

Vi satte in två tredagars första gången. AVA är positiva till att sätta in två, och i Lettland är det ju tom lagligt att sätta in tre... Så här i efterhand ångrar jag att vi inte lät odla till blastocyst då vi ändå fick så många befruktade ägg (vi har 11 i frysen). Denna gången blir det två blastisar (om dom överlever förstås). Det kan ju så klart bli tvillingar, med alla risker det kan innebära, men vi tar den risken eftersom det ökar chanserna att det blir något över huvud taget.

• Swoosh

Zwillinge: Ja det är det där med svinnet som är lite läskigt. Men jag försöker tänka att de som överlever är pigga! Min gyn säger att ett försök, är inget försök! Men vad vet han?!!! Jag vill ju försöka så få gånger som möjligt ju...!!! Så då har jag hellre få bra kvar, än många halvbra. Men, sen vet man ju så lite. Det kan ju faktiskt vara ett jättebra embryo som dör, bara för att man odlade vidare, som faktiskt skulle klarat sig om det blivit insatt innan. Men, det vet man ju som tur aldrig. Hoppas verkligen att din blastis fastnar nu, och att vi får följa dig hela vägen till en bebis!<3

• Swoosh

Zwillinge: Ja det är det där med svinnet som är lite läskigt. Men jag försöker tänka att de som överlever är pigga! Min gyn säger att ett försök, är inget försök! Men vad vet han?!!! Jag vill ju försöka så få gånger som möjligt ju...!!! Så då har jag hellre få bra kvar, än många halvbra. Men, sen vet man ju så lite. Det kan ju faktiskt vara ett jättebra embryo som dör, bara för att man odlade vidare, som faktiskt skulle klarat sig om det blivit insatt innan. Men, det vet man ju som tur aldrig. Hoppas verkligen att din blastis fastnar nu, och att vi får följa dig hela vägen till en bebis!<3

• Swoosh

En liten fråga...

hur gör man för att svara i tråden så att den text man svarar blir grå?

• Swoosh
    Zwillinge86 skrev 2018-02-01 11:22:24 följande:

Tryck på på det lilla spetsiga hjulet uppe i högra hörnet på inlägget och välj citera :)

Eller så ser det ut på min skärm iaf!

Ok! Tack! :) Då provar jag nu då...
Svar på tråden Äggdonation 2018