Inlägg från: Den som väntar |Visa alla inlägg
  • Den som väntar

Äggdonation 2018

Hej, 
    Vad spännande med er äggdonation. Jag har själv precis varit i St Petersburg och satt in en 5 dgr blastocyst. Väntar nervöst på testresultatet nu... Låt mig veta hur det går för er. Kanske kan vi följas år!
    Håller tummarna!

• Den som väntar

Ska ta blodprov imorgon för att mäta hcg. Jag har fått flera missfall tidigare så sjukt nervös att det inte gårvägen även om jag testar positivt. Är 40 år tiden börjar ju verkligen rinna ifrån en...Tycker (så klart) att mina bröst känns ömma nu och i vissa stunder lite illamående... Men det kan ju lika gärna vara alla hormoner man trycker i sig... Alla dessa spökkänslor...

• Den som väntar
    Zwillinge86 skrev 2018-01-30 08:32:33 följande:
    Umeå. Är så nojjig, självmedicinerar en del och har nu fått lite olika input på vissa mediciner så jag är lite rådvill. Vill ju varken riskera försöket genom att inte ta den medicin jag tror jag behöver eller genom att ta medicin som kan ha negativ effekt. Usch!
    Håller tummarna för lyckad isättning idag Zwillinge86,!

Hoppas ni snart får komma iväg Solen75. Väntan är alltid så jobbig...

Jag väntar på samtal från läkaren med resultat på hcg. Jag har testat positivt på sticka men det har slagit fel på mig tidigare så vågar inte tro på något förrns jag har blodprovet...
  • Den som väntar

Så kom äntligen samtalet från läkaren med svaret på hcg provet. Jag är gravid!!! Men dessvärre hade mitt TSH värde (sköldkörteln) skenat av någon anledning och låg på 4,5 så nu är jag så orolig för missfall att jag knappt kan hantera det. Måste fort försöka få hjälp att få ned det värdet. Låt mig veta om någon har erfarenhet? Jag äter levaxin, svagaste dosen sedan 1 år men tydligt har något hänt de senaste månaderna. Kollade senast i augusti och då var allt OK. Väldigt nervöst detta men så kul att embryot i alla fall fäst!

• Den som väntar
    Zwillinge86 skrev 2018-01-31 21:38:48 följande:
    Det där med långtidsodling är alltid svårt. De som klarar sig till blastocyst torde ju vara av bra kvalitet och öka chansen till graviditet. Medan 3-dagars kan klara sig fint i livmodern men försvinna påvägen till blastocyst utanför kroppen. Vi hade ju 19st befruktade ägg och alla såg fina ut dag 3. Fick tillbaks två stycken men inget fäste. Blev sedan 4st blasto till frysen. Så svinnet är ju stort vid långtidsodling, vilket åtminstone jag tyckte kändes jobbigt. Idag såg det första ägget som tinades inte optimalt ut, så där förlorade jag en till. Tar sig inte eskimon i magen nu har jag alltså bara 2/19st kvar...
    Hej, Ville bara kolla hur det går med ruvningen Zwillinge86... När har du din testdag? 
    Oförändrad status på mig. Gravid ca 6 veckor och inga blödningar eller symptom. Väntar nervöst varje dag på att det ska bli missfall. Måste försöka släppa det lite... Ska till gyn om en dryg vecka...
    Håller tummarna!
  • Den som väntar

Jag hoppas in i tråden igen. Jag har precis varit på KUB, är i v 13 och allt såg bra ut. Sån fantastisk lättnad!!! Gjorde min äggdonation i januari i St Petersburg. Nu börjar det kännas som att jag är gravid på riktigt! Jag hade en liten blödning i v 9 men den gick ganska fort över. Ska försöka slappna av lite nu och börja glädjas över denna första graviditet. Inte en dag för tidigt med mina 40 år )
    Kramar på er!

Svar på tråden Äggdonation 2018