• Solen75

Äggdonation 2018

Hej!

Vi ska göra ÄD första gången nu i feb. Vilka kliniker har ni valt? Vi ska till Ava i Riga, ngn som har erfarenhet av dem?

Väldigt spännande såklart, men även sorg att vi inte lyckades själva... 5 missfall bakom oss.

/ M

• Solen75

Ska göra Vul nästa vecka. Så efter det är det väl dags för spermie-leverans för sambon, o fem dagar senare åker jag över :)

Vilken klinik har ni valt?

• Solen75

Jaha! Snart ju! Spännande, håller tummarna.

Hur kommer det sig att ni kan göra ÄD i Sverige?

• Solen75

Åh så intressant läsa om allas historier och status just nu!!

Verkligen en tröst men även massa hopp!

Vi väntar på besked fortfarande när sambon ska åka över till Riga o lämna spermier, sen åker jag några dagar senare :)

@ swosh : hur resonerar ni/de kring 1 eller 2 embryo transfer? Helt rådvill där...

Kram till alla!

• Solen75

Hej !

Rekommenderar verkligen Ava Riga. För oss gick det (so far) vägen mhja en 22-årig donator , vi fick ut 18 ägg, 12 befruktade , 9 blastocyster, vi satte in en och 8 ligger kvar i frysen.

Vecka 26 nu och allt ser bra ut.

Vi gjorde inte PGS då vi hört att det kan ?traumatisera? embryot och göra det svagare. Dessutom med en så ung donator så var det onödigt sa de.

Min bror med fru gjorde ÄD på samma klinik. Gick bra på första försöket för dem.

Lycka till alla!

• Solen75

Ja det är ju verkligen en fantastisk teknik!! Så urbota dåligt de inte gör det i Sverige ännu på alla som vill/behöver.

Vi gjorde IVF med egna ägg på Sophiahemmet innan Riga och hade ju def. gjort PGS om det hade gått ... vi har fått fem missfall innan Riga troligen pga kromosomavvikelser ...

• Solen75

Hej Swoosh!

Ja men va kul!! Härligt höra det går bra för er med! Jag vill gärna höras mer, det är ju ändå lite speciellt detta... :)

Vart bor ni?

Kram!

• Solen75

@undrande sökande ;

Det låter extremt påfrestande allt ni måste gå igenom. Vad är LIT för något?

Hoppas innerligt det kommer gå bra för er tillslut.

Kram

Svar på tråden Äggdonation 2018