• Swoosh

Äggdonation 2018

Den som väntar skrev 2018-02-02 14:22:37 följande:

Så kom äntligen samtalet från läkaren med svaret på hcg provet. Jag är gravid!!! Men dessvärre hade mitt TSH värde (sköldkörteln) skenat av någon anledning och låg på 4,5 så nu är jag så orolig för missfall att jag knappt kan hantera det. Måste fort försöka få hjälp att få ned det värdet. Låt mig veta om någon har erfarenhet? Jag äter levaxin, svagaste dosen sedan 1 år men tydligt har något hänt de senaste månaderna. Kollade senast i augusti och då var allt OK. Väldigt nervöst detta men så kul att embryot i alla fall fäst!

Härligt! Grattis! Nu håller vi tummar och tår!
  • Swoosh

Är det någon som har egen erfarenhet av att använda embryo gen?

• Swoosh

Så då var försök nr 2 igång. RD4 idag FET med en blastocyst och en morula. Känner mig jättetrött hela tiden samt lätt huvudvärk sedan RD2, (beror väl på alla hormoner jag proppar i mig kan jag tro...) Lätt mol från och till, men annars känns det inget. Slemhinnan var tyvärr väldigt tunn vid insättning (7,något mm), dock var kvaliten mycket bra. Men vis av skadan så har jag har inte allt för stora förhoppningar. Hur har ni andra upplevt ruvningen? Kram till er alla som kämpar och hoppas där ute!

• Swoosh
    Zwillinge86 skrev 2018-02-26 18:49:58 följande:

Håller tummar och tår! Jag upplevde kraftiga humörsvängningar ruvdag 3-4, men sen nada efter det. Vet i efterhand att ägget fäste men släppte snabbt så hormonpåslaget var det enda symtom jag hann få. Efter ruvdag 6 tyckte jag att försök nr 2 var en pina, hoppas tiden går fortare och lättare för dig. Själva väntar vi på teletid med läkaren för att bestämma hur vi går vidare med de 2st blasto vi har kvar. Tror jag har ÄL i antågande så mensen borde vara ca 2veckor bort, så nästa FET kan påbörjas som tidigast i mitten av mars om vi nu bestämmer oss för att köra på.

Hur går det för dig?
  • Swoosh

Här har den ofantliga blodångesten varit och knackat på!

Fick en blödning för ett par dagar sedan, som upphörde efter en extra Lutinus och horisontalläge! Igår var jag helt säker på att det var över. Förvirrad över mediciner som spökar och en kropp som inte beter sig som den brukar. Imorse gjorde vi ett nytt CB- test, bara för att se att HCG inte hade stannat eller sjunkit... ville veta, ville inte veta... HCG hade ökat, och stickan visade Gravid 3+! Pust! Nästa ångestpuckel är VUL den 26/3. Hejja, Hejja, alla oss som kämpar, våndas och längtar!

• Swoosh
    Zwillinge86 skrev 2018-03-14 08:41:29 följande:

Ja du, det är en enda lång vånda. Först all oro innan plus och sen oron för missfall. Om det är nån tröst så är det vanligt med blödningar för oss. Jag fick öka både progesteron och östrogen när jag var gravid och jag blödde till och från ändå.

Ja hur tokigt det än låter, så är det faktiskt en liten tröst! Imorse fick jag ytterligare en liten blödning. Har mailat kliniken och inväntar svar...
  • Swoosh
    Zwillinge86 skrev 2018-03-15 08:30:20 följande:

Förhoppningsvis är det ingen fara! Är du riktigt orolig kanske ett hcg kan lugna så vet du iaf att graviditeten utvecklas normalt.

Tack. Jag tar det med ro. Har fått besked från kliniken att liksom du, öka medicinering om det inte slutar, men tack och lov så slutade det direkt.
  • Swoosh
    Den som väntar skrev 2018-03-27 09:06:10 följande:

Jag hoppas in i tråden igen. Jag har precis varit på KUB, är i v 13 och allt såg bra ut. Sån fantastisk lättnad!!! Gjorde min äggdonation i januari i St Petersburg. Nu börjar det kännas som att jag är gravid på riktigt! Jag hade en liten blödning i v 9 men den gick ganska fort över. Ska försöka slappna av lite nu och börja glädjas över denna första graviditet. Inte en dag för tidigt med mina 40 år )

Kramar på er!

Härligt!!! Bara att njuta! Jag var på tidigt UL igår, vi såg ett litet hjärta som pickade där inne! Fantastiskt!!! Är nu i v 8 (7+0).

Längtar till KUB... :)
  • Swoosh
    Kristinag skrev 2018-04-12 22:08:31 följande:

På gång med äggdonation. Börjat på synarela och planerar att få återföring v19. Vi vet alltså inte hur många ägg donatorn får ut.

Gjort 3 försök på rmc i Malmö och 1 privat på nordic ivf.

Nu gör vi donatorförsök på rmc Malmö. Jag är så nervös.

Hej! Så spännande!

Vi har gjort ÄD på AVA Riga, och jag är gravid i v9+3. Blir så nyfiken, hur ser medicineringen ut för dig som gör ÄD här i Sverige? Jag har precis börjat nedtrappningen, och det är jätteläskigt! Förstår jag dig rätt om det här är ditt 5e ÄDförsök?

Önskar dig all lycka!
  • Swoosh
    Kristinag skrev 2018-04-14 13:44:27 följande:

Nej förlåt var lite otydlig. Vi har gjort 4 ivf. 3 på sjukhuset och 1 privat. Eftersom vi överklagade ett försök på sjukhuset så fick vi välja att lägga försöket på ÄD eller nytt ivf försök och vi valde ÄD.

Detta blir då vårt första ÄD försök :)

Jag går just nu på nedreglering med synarela 3ggr/dag, startade 26/3, och sedan ska jag ta progynon tabletter 3ggr/dag och dra ner synarela till 2 ggr/dag. Vet inte än när jag ska börja på tabletterna, sjukhuset säger till när jag ska börja, men beräknad återföring v19. Innan återföring ska jag börja ta lutinus vaginalt.

Hur gick det till i Riga?

Så roligt för er att det gick hela vägen. Hur många försök?

Klokt att ni valde ÄD tror jag. Vi hoppade över IVF-eländet och gick direkt till ÄD. Det fick vara nog med elände liksom... Jag tog Procren (en spruta i magfettet) som stängde av mig. Sedan Progynon och Lutinus så som du. Ska bli roligt att få följas!
  • Swoosh
    Kristinag skrev 2018-04-15 19:40:38 följande:

Ja, jag kände efter 4:de försöket att jag inte orkade mer. Och därför valde vi ÄD.

Sen hade jag önskat att donationen va genom en privat klinik istället för på sjukhuset då jag får ?fabrikskänsla? där. Att det bara går på band typ.

Men vad gör man inte för sin önskan :)

Hur mår du? Mått illa nått?

Någon som kan tipsa om fler ÄD forum?

Jag mår tyvärr jättebra... skulle kännas bättre om jag låg dubbelvikt över toastolen, så jag åtminstone kunde ana att räkan lever där inne! Känner av livmodern när jag anstränger mig, men annars bara lutinusömma bröst och törstig som attan.
  • Swoosh
    Kristinag skrev 2018-04-16 21:58:31 följande:

Ja, jag förstår att du hellre vill krama toastolen men skönt att du mår bra :)

Min vännina var jätte törstig hela graviditeten så det är nog precis som det ska vara.

Idag fick jag meddelande att starta på progynon 3 tbl på kvällen. Jag satt på tåget upp till Göteborg när jag fick beskedet och såklart var tabletterna hemma i Malmö. Vi båda fick panik först men läkaren skrev ett nytt recept så jag kunde hämta ut i Göteborg.

Ja den där jäkla Lutinusen alltså! Ständigt ha koll att den är med. Jag försöker alltid ta den vid samma tidpunkt så jag har fått stå och vingla inne på taletten på en buss och på ett flyg, suttit på huk i skogen och varit nära att bli tvungen att ta den i bilen... ja, man blir listig! Så sitter man illa till på ett möte och JUST då säger det BLUPP, och Lutinuskladdet åker ut! Ska bli oerhört skönt när jag får sluta med eländet! Och nu är du i startblocken! När blir det insättning? Hur många dagar är embryot odlat när det är dags? Tänk, snart ruvar du på början till ett litet liv!
  • Swoosh
    Kristinag skrev 2018-04-17 22:44:03 följande:

Usch ja lutinus. Kladdigt och äckligt!

Vi vet inget än mer än att donatorn fick mens i helgen och jag skulle börja på progynon igår.

Det är beräknat v19 så 3v till.

Jag vet heller inget om hur länge embryot odlas innan. Vad jag vet är att återföringen är smärtsam för mig så jag ska få smärtlindring och det är jag glad för. Livmodergången svänger så de måste dra den rätt med en klotång.

Progynon! Jag läste att du skulle börja med Lutinus, så mitt svar blev kanske lite konstigt... Låter inte kul med klotång!!! Men jag vet, vad gör man inte!
  • Swoosh
    Kristinag skrev 2018-05-01 12:00:52 följande:

Jag ska fråga.

5 till frysen hade känts mer ok. Vad är PGS?

Vi hade verkligen inte tur med donatorn och om inte denna går hela vägen så har vi inget i reserv. Känns konstigt att de gick vidare med så få och med så dålig kvalité. Jag får ringa dem imorgon och prata. Ska försöka tänka positivt nu med tanke på att jag är ruvare till en fin 2 dagars :)

Så härligt att du är igång! Försök att sålla lite i den feed back du får nu, och stäng öronen för allt som kan oroa eller stressa dig. Jag håller tummarna så hårt jag kan!

Lycka till med ruvandet! Kram
  • Swoosh
    Kristinag skrev 2018-05-01 14:21:27 följande:

Tack snälla :) jag ska verkligen försöka.

Jag blir så förvirrad av lutinus och progynon biverkningarna också.

Hur går det för dig? Hur mår du?

Jag mår bara fint tack! :) Samma här! Skitjobbigt att inte veta vad som är vad! Ömma bröst, molvärk, törstig och trött, allt är typiska gravidsymptom... OCH biverkningar av dom hormoner vi tar! Jag har slutat med Progynon nu, och håller på med nedtrappning av Lutinus, så snart får jag veta om det är biverkningar eller symptom... Ja man får liksom försöka att släppa taget (lättare sagt än gjort för mig som är en kontrollfreak), och tänka att, det här kan jag inte påverka. Vi ska dessutom göra KUB om en vecka, så efter det vet jag definitivt!
  • Swoosh
    Kristinag skrev 2018-05-12 08:19:10 följande:

Hej tjejer,

Jag har testdag imorgon och ska åka till Göteborg på kvällen för att jobba. Inatt mådde jag dåligt och tänkte att jag måste testa idag så jag inte åker när jag är ledsen. Hade redan ställt in mig på negativt svar.

Testar idag och jag får ett svagt plus. Kan det verkligen vara svagt när testdag är imorgon?

Har jag gjort fel?

Ett plus är ett plus! Grattis!!!<3
  • Swoosh
    Zwillinge86 skrev 2018-05-21 22:33:05 följande:

Håll tummarna imorrn, FET kl 14. Fungerar det inte nu är pengarna och orken slut.

Håller tummarna!!!
  • Swoosh
    Zwillinge86 skrev 2018-05-24 07:08:22 följande:

Återföringen gick bra. Fick tillbaks en fin blastocyst på väg att kläckas. Läkaren var imponerad över slemhinnan och sa efteråt att det var den "vackraste återföringen i hans karriär". Han skrev ut bild både till mig och sig själv :) kändes ju som ett bra betyg, men jag kunde inte låta bli att fundera på hur en "ful" återföring ser ut.... nu väntar någon veckas olidlig ruvning innan jag kommer börja tjuvtesta. Är försiktigt hoppfull. Har för länge sedan slutat tro att det ska gå vägen, men hoppas såklart ändå. Det här var planerat som vårt sista försök då både pengar och embryon är slut, men i och med att de bara behövde Tina ett så finns det en ytte pytte chans till...

Jobbiga dagar det där...! Hoppas att det går vägen nu! Hur känns det?
  • Swoosh
    Zwillinge86 skrev 2018-05-27 18:44:32 följande:

Jag har typ inte känner nåt än. Lite ont i magen igår och hastig ryggvärk idag, men inget jag skulle uppmärksammat om jag inte vore i det läge jag är. En del av mig känner att det inte gått vägen, och att det är lika bra att jag accepterar att våra syskonförsök nog är över. Men en annan del av mig är oerhört lugn, en känsla jag bara känner igen från spontana graviditeter...:

Hmm... det där lugnet känner jag igen! Hoppas hoppas!
  • Swoosh
    Solen75 skrev 2018-07-22 00:57:30 följande:

Hej !

Rekommenderar verkligen Ava Riga. För oss gick det (so far) vägen mhja en 22-årig donator , vi fick ut 18 ägg, 12 befruktade , 9 blastocyster, vi satte in en och 8 ligger kvar i frysen.

Vecka 26 nu och allt ser bra ut.

Vi gjorde inte PGS då vi hört att det kan ?traumatisera? embryot och göra det svagare. Dessutom med en så ung donator så var det onödigt sa de.

Min bror med fru gjorde ÄD på samma klinik. Gick bra på första försöket för dem.

Lycka till alla!

Hej Soliga du! Härligt att allt är bra! Vi har ju också gjort ÄD på AVA Riga, och är så klart supernöjda! Jag är i vecka 25 nu och allt är jättebra! Säger tyvärr också (so far), eftersom man vis av skadan inte tar ut något i förskott... Det vore roligt om vi kunde höras eftersom vi ska ha barn samtidigt!
Svar på tråden Äggdonation 2018