• Anonym (Signe)

Har du någonsin blivit sexuellt ofredad? (OBS: internetkommentarer räknas inte!)

OBS: Kommentarer du har fått på internet räknas inte i denna omrösning!

Av egen nyfikenhet gör jag denna tråd. Jag är en tjej på 25 som aldrig har blivit sexuellt ofredad/utnyttjad etc, aldrig. Jag har aldrig sett någon annan bli det, jag har helt enkelt varit helt omedveten om att det här är något så många verkar ta som vanligt. 

Internet är ju en helt annan sak, där kan vem som helst (även barn) kasta ur sig vad som helst. I denna omröstning räknas därför inte det som hänt i chatten på lunarstorm eller i ett onlinespel, utan bara det du har varit med om öga mot öga, så att säga.

Har du någonsin blivit sexuellt ofredad?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du någonsin blivit sexuellt ofredad? (OBS: internetkommentarer räknas inte!)
  • John22

Ja, har blivit tafsad på otaliga gånger av kvinnor och även haft en kvinnlig chef som fällde olämpliga kommentarer, tafsade och försökte pressa mig till allehanda saker.

• Anonym (Tjej29)

Många , många gånger. Jobbar iförsej som strippa och har gjort det i många år..det som har hänt på jobbet vet jag inte om det räknas , men förutom det så är det ändå jättemånga gånger tyvärr . Har faktiskt blivit våldtagen , men det var länge sen och av en jag kände som stalkade mig. Hade inget med jobbet att göra .

Förutom det så är det t.ex killar som har följt efter o dragit /tagit i en , en som följde efter till porten och försökte hålla fast mig , en annan följde efter till min dotters pappas port o började ta på /hålla fast mig , som tur var kom dotterns pappas tjej ner till porten .

En taxichaufför som tog fram sin k*k och började ta på mig .. osv . Minns inte ens allt.

Hemskt att säga men det har nästan aldrig varit svenskar.

Hoppas verkligen att mina döttrar inte kommer behöva vara med om samma saker. Det är verkligen inte lätt att vara tjej.

• Cecese

Ja flera gånger... Även gruppvåldtagen och våldtagen av partner....

• Anonym (Jenny)
    Anonym (Tjej29) skrev 2017-10-19 18:10:07 följande:

Många , många gånger. Jobbar iförsej som strippa och har gjort det i många år..det som har hänt på jobbet vet jag inte om det räknas , men förutom det så är det ändå jättemånga gånger tyvärr . Har faktiskt blivit våldtagen , men det var länge sen och av en jag kände som stalkade mig. Hade inget med jobbet att göra .

Förutom det så är det t.ex killar som har följt efter o dragit /tagit i en , en som följde efter till porten och försökte hålla fast mig , en annan följde efter till min dotters pappas port o började ta på /hålla fast mig , som tur var kom dotterns pappas tjej ner till porten .

En taxichaufför som tog fram sin k*k och började ta på mig .. osv . Minns inte ens allt.

Hemskt att säga men det har nästan aldrig varit svenskar.

Hoppas verkligen att mina döttrar inte kommer behöva vara med om samma saker. Det är verkligen inte lätt att vara tjej.

Du är inte trovärdig
  • Anonym (G)

Ja, flera gånger, blev våldtagen när jag var 14 år. Detta var för 40 år sedan. Tafsningar gånger flera, flera gånger råkat på blottare.

• Anonym (har hänt)

Ja, några gånger. Dels i högstadiet, dels på min första arbetsplats.

• Anonym (Tjej29)
    Anonym (Jenny) skrev 2017-10-19 18:12:05 följande:

Du är inte trovärdig

Varför skulle jag inte vara det? Välkommen till verkligheten. Det är många som jag känner som har varit med om liknande saker också. Du måste ha levt i en glasbubbla i hela ditt liv.

Usch vad obehagligt med tjejer som du.
  • Anonym (AT)

Har blivit tafsad på ett par gånger men det är inget som har satt djupa spår i mig.
    Har sagt ifrån bara, inga problem.

Svar på tråden Har du någonsin blivit sexuellt ofredad? (OBS: internetkommentarer räknas inte!)