EmberEyes skrev 2017-10-20 22:28:14 följande:
Jag kan nästan garantera att situationen du beskriver inte handlar ett dyft om att karln är "för ful" för att pratas med.
För mig som kvinna uppstår liknande situation i princip 50% av gångerna jag går ut. Något berusat dumdrygt äckel spenderar minst 30 min med att stirra obehagligt på mig, drar en öl eller shot (ofta ivrigt påhejjad av sina lika berusade och dryga kamrater), raglar i min riktning... Ställer sig alldeles för nära, svajjar närmare och närmare, stirrar på brösten, flåsar sin stinkande fyllo-andedräkr i ansiktet på mig innan han sluddrar fram ett "Vill du dansa?".
Kan ju tilläggas att alla tecken jag känner till att vara avvisande har uppvisats under hela tiden, inte så att jag suttit och flörtat och gett inviter (och jag vet detta då jag inte dricker alkohol och därför har mitt fulla omdöme i behåll).
Det handlar inte om att en man säger ett par ord eller meningar, det handlar om hur han uppför sig innan, under tiden och efter, det inkluderar tonläge, rörelsemönster, vilken plats situationen uppstår och tusen andra små subtila detaljer.
Och detta skulle då vara ett bra exempel på hur precis alla män är? Dagens garv.