Anonym (En blyg man) skrev 2017-10-22 15:58:42 följande:
Ja jag håller helt med. Enligt #metoo så har i stort sett alla kvinnor blivit utsatta, men utsattheten varierar ju väldigt mycket i grad. Samtidigt har det gett mig en känsla av att kvinnors liv måste vara ett helsike som jag inte förstått vidden av.
Men hur många kvinnor är det som blivit utsatta för allvarliga övergrepp egentligen? Jag menar, alla personer, män som kvinnor, har väl nån gång blivit tafsad på eller fått nåt könsord slängt på en. Det har t o m jag som en rätt så tillbakadragen man.
Sen funderar jag också på om dessa sexuella övergrepp ökat drastiskt de senaste 20-30 åren? För mina äldre släktingar har aldrig varit med om någon form av sexuella trakaserier.
Det har inte ökat i någon högre grad förutom möjligtvis att ord som nu slängs efter kvinnor blivit grövre vilket beror p att språket har förändrats.
Att äldre påstår att det inte varit vanligt beror troligen på att tafsande var skamligt att prata om och något man bara fick finna sig i, somliga som berättar nu har inte berättat för någon på 50-60 år.