äsch skrev 2017-10-20 23:44:17 följande:
Jag håller med dig, men jag tror inte att vårt tyckande förändrar TS situation nämnvärt. :) Jag tycker definitivt att barn ska vara så trygga i sig själva att de kan somna och somna om själva, men alla barn är inte det. Och det beror inte bara på hur de har blivit fostrade. Tänk om din tioåring imorgon skulle råka ut för något traumatiskt som gjorde att han skulle vägra skutta ner i gillestugan och somna själv, eller ens sova i gillestugan över huvud taget. Han kanske skulle vara i så stort behov av er föräldrar för en tid, att han måste sova mellan er i sängen eller åtminstone i samma rum. Hur skulle du ställa dig till det? Jag gillar mycket av det du skriver skarpt, men ibland är dina åsikter lite för bergfasta så att jag undrar hur du skulle klara av en stor förändring i din välordnade familjeidyll. Antagligen skulle du fixa det galant :) Det var mer en reflektion om att allt inte alltid blir som man först tänkte och att man inte alltid kan styra så att saker blir som man vill ha dem.
Tack
För nån månad sen så vart grabben lite rädd att gå ner till gillestugan själv för att sova, han hade sett nåt obehagligt på tv.
Jag följde med ner och visade vart vi i huset har kameror och brandvarnare som direkt kopplar upp sig mot Verisure och dom skickar väktare vid behov..
Han har en kamera precis utanför dörren till sitt rum samt en brandvarnare utanför rummet.
Kameran täcker upp hela undervåningen och det finns ytterligare 2 brandvarnare som kommer att larma om nåt kommer sa jag till honom han sa underbart och hoppa upp i sängen och somnade på 2 röda..