• Anonym (Kaffedraken)

    Vill inte ligga i vagnen

    Hej nu har jag ännu fler problem min lilla tjej hon bara älskade att åka vagnen men nu sista tiden har hon blivit svår hon gråter och vill gärna att jag tar upp henne. Det. Funkar och få henne lugn om jag tar med flaskan nappen en stund me sen börjar hon igen. Jag försöker att inte ta upp henne direkt hon börjar gråta fastän det gör ont i mig men när hon börjar gråta ordentligt o skriker tills hon blir riktigt röd då går det inte längre har. Fått tagit upp henne flera gånger...

    Hur gör ni alla godingar där ute?¿ Kram

  • Svar på tråden Vill inte ligga i vagnen
  • Anonym (Kaffedraken)

    Min unge är 3 mån o har i princip vägrat vagnen sen han kom. Det kan funka stt lägga honom om han är supertrött men som sagt det vanliga är att han blir ledsen. Han är ju fortfarande väldigt liten så vi kör sele/sjal istället . Jag hoppas att han ska gilla vagnen när han blir äldre.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har också skippat vagnen och använt sjal eller sele istället. När de blivit stora nog för sittvagn har det funkat bättre igen.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min yngsta avskydde också vagn, fick inhandla bärsjal ganska omgående. Det blev bättre när vi kunde byta till sittvagn, men bara korta stunder, och eftersom vagn inte är så praktiskt när man åker buss (har inte körkort)så blev det mest sjal och sele som användes de första 18 månaderna.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Går inte att vänja vid vagnen genom att inte ta upp barnet. Du får göra paus med vagnen och bära i sele eller sjal istället. Du kan testa vagnen lite då och då för att se om det fungerar bättre. Men annars är det bara att bära.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi hade samma problem med vår lilla dotter tills vi insåg att hon blivit förstor för att ligga och stirra upp i taket - hon vill vara med och se oss och omgivningen. Lösningen var att höja ryggstödet (har en Kronan duo s liggdel) så att hon kommer upp lite mer och fälla ner vindskyddet så hon kan se. Vi lade även i en skön madrass, ett bakochframvänt babynest (för att hålla henne på plats), en liten kudde i fotänden (så hon inte sjunker ner) och ett fårskinn så det blev mysigt och bekvämt. Nu älskar hon att åka vagnen och är hur lugn som helst i ca. två timmar innan träsmaken infunnit sig

Svar på tråden Vill inte ligga i vagnen