Inlägg från: legomum |Visa alla inlägg
  • legomum

Hur är ditt barn perfekt? Och hur har du varit en grym förälder som bidragit till detta?

Jag är hemmaförälder, tror att det är det absoluta bästa jag kan ge mina barn. De får en trygg och lugn uppväxt och får möjlighet att lära sig allt i sin takt.

Det krävs lite mer av mig som vuxen, att hitta kul aktiviteter som matchar deras intressen och peppa deras lärande.

Vi har goset och kaoset och ingen stress (inte än iaf), vi har kul och vi pratar om allt som fångar vildarnas uppmärksamhet, slår upp på nätet ser bilder läser fakta fotar osv.
    Det är skrämmande få som tar steget att vara hemmaförälder men det är något jag verkligen rekommenderar

I Hjärta it

• legomum
    Anonym (A) skrev 2017-10-22 13:53:20 följande:

Vår son har autism så vi har fått mindre "gratis" men har varit noga med att lära honom tacksamhet och det viktiga ordet tack. Han är en gosig och poppis kille som fått mycket kärlek. Vi tillämpar lågaffektivt bemötande, så han har blivit jätteduktig på att hantera sina känslostormar.

Hjärta
Svar på tråden Hur är ditt barn perfekt? Och hur har du varit en grym förälder som bidragit till detta?