Sååå tråkigt, vad gör ni på kvällar och helger?
Som rubriken lyder, vad hittar man på efter jobb?? Och helger, vad ska man göra, vad gör ni? Jag är så less på att alltid ha tråkigt. Visst kan man städa men jag vill ha ngt lite mer stimulerande.
Som rubriken lyder, vad hittar man på efter jobb?? Och helger, vad ska man göra, vad gör ni? Jag är så less på att alltid ha tråkigt. Visst kan man städa men jag vill ha ngt lite mer stimulerande.
Vad man kan hitta på beror ju lite på vart man bor. Jag bor i stan så mina svar på vad jag gör kanske blir lite stadsbetonade :)
Tränar tre kvällar i veckan (med min man, men innan så gjorde jag det själv), går en språkkurs en kväll i veckan (på typ ABF, folkuniversitetet el liknande - jättekul och rätt kravlöst!), käkar eller tar en drink ute med nån kompis när tid finns (finns för få kompisar kan man träffa nya på träning eller språkkurs:), gillar att gå på nåt museum eller något musikevenemang då och då.
Ja, nä städa är ju kanske inte så kul i längden.. :)
Berätta lite mer, vad har du för intressen, var bor du (storstad, glesbygd osv), har du vänner eller föredrar du egentid?
Själv gillar jag och ha sovmorgon och se på tv, gillar bio, teater, konserter mm. Idrottar, fotboll mm.
Det här är vad jag har gjort på min fritid genom livet: instrumentlektioner, orkestrar och ensembler, körer och sånglektioner, naturförening, konserter, teater, skogsutflykter, danskurser av allehanda slag, hänga med på barnens aktiviteter (om man har barn), träna, sticka, sy, gjort kortfilmer, lärt mig skriva noter, brodera, gå till simhallen, gå på bio, hänga med kompisar, spela tv-spel, kolla på TV, rita och pyssla och säkert annat också.
Hoppas att du snart hittar ngt kul att göra. Jag älskar studieförbunden kan jag ju säga!
Kompisar till mig är politiskt aktiva, spelar schack, sportar, odlar, har hundar eller hästar, spelar amatörteater, fotograferar mm.
Vad man kan hitta på beror ju lite på vart man bor. Jag bor i stan så mina svar på vad jag gör kanske blir lite stadsbetonade :)
Tränar tre kvällar i veckan (med min man, men innan så gjorde jag det själv), går en språkkurs en kväll i veckan (på typ ABF, folkuniversitetet el liknande - jättekul och rätt kravlöst!), käkar eller tar en drink ute med nån kompis när tid finns (finns för få kompisar kan man träffa nya på träning eller språkkurs:), gillar att gå på nåt museum eller något musikevenemang då och då.
Landet-grejor jag önskar att jag kunde göra: bygga någon möbel ifall jag hade ett hus, renoveringspyssel, kanske starta ett bisamhälle eller tre Plocka bär!
Det där med språkkurser låter kul förresten, är väldigt språkintresserad. Men sånt där är ganska dyrt också, eller hur är det? Funderar på universitetskurser som är gratis, men det är rätt tidskrävande om man arbetar.
Om man startar en studiecirkel kan man lära sig saker tillsammans med andra och komma väldigt billigt (typ gratis) undan.
Men oj vad mkt intressen ni har!! Jag har tyvärr inte så många vänner. Jag har aldrig träffat ngn på varken träning eller kurs, nu var det iofs länge sen. Ngn hund eller häst har jag inte heller. Jag tittar mkt på tv, men hur kul är det i längden. Dataspel roar mig inte heller. Önskar jag hade lite fler vänner. Teater, konserter och bio är kul, men inte själv.
Lite av varje men jag rekommenderar geocaching -skattjakt utan riktig skatt. Frisk luft, motion om man går eller cyklar, hjärngymnastik och man lär sej en massa kul om allt möjligt och upptäcker nya detaljer i sin stad. Gå in på geocaching.com. och du har aldrig mer brist på nåt att göra. Lös mysterys på kvällarna, ut och leta på helgen.
Annars baka, det är mysigt att göra och gott med hembakt bröd. Och böcker förstås.
Men oj vad mkt intressen ni har!! Jag har tyvärr inte så många vänner. Jag har aldrig träffat ngn på varken träning eller kurs, nu var det iofs länge sen. Ngn hund eller häst har jag inte heller. Jag tittar mkt på tv, men hur kul är det i längden. Dataspel roar mig inte heller. Önskar jag hade lite fler vänner. Teater, konserter och bio är kul, men inte själv.
Har sex med min älskare!!
Planerar kommande arbetsdagar & arbetsprojekt.
Samt läser böcker.
Har sex med min älskare!!
När jag var yngre syltade och saftade jag mkt , gjorde olika inläggningar. Broderat och stickat har jag gjort... Målat träföremål, korgar, speglar, bord, och gjort egna kort. Bakat, promenader, linedance, kvällskurs I teckenspråk.
Nu läser och ser jag på Tv mest har provat det mesta.. Men ibland kliar det i fingrarna och jag pysslar lite... Pärlplattor är faktiskt ganska kul även som vuxen man kan göra väldigt mycket.
Jag jobbar dag och natt kanns det som. Hade jag haft tid hade jag gatt en matlagningskurs, kopt en symaskin och sytt lite klader, kopt/salt pa Tradera, kanske skaffat ett husdjur till barnen, gatt skogspromenader, last bocker... Ja det finns sa mycket men jag har helt enkelt inte tid till det.
Skulle matlagning kunna vara nagot for dig? Laga nagot gott och bjud hem vanner? Ta med till jobb? Frys in? Prova att laga veganmat? Glutenfritt? LCHF? Nagot annat du inte provat forut?
Har du saker liggande som kan saljas pa Tradera? Nar du val salt har du pengar att shoppa nytt for. Rensa i garderoben?
Har du bra kondition eller kommer du aldrig till skott med att borja trana? Bestam dig da for att trana en stund (finns olika pa YouTube) sa fort du far trakigt. Da blir det till en vana att trana varje dag, vilket ar nyttigt.
Skriv en bok kanske om du nu har sa jattemycket tid over.
Slaktforska?